حزب دمکرات کردستان از نمایندگان اقلیتها در هیئت رئیسه پارلمان برای امضای یک موضوع غیر قانونی استفاده کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان بیاینه‌ای منتشر و اعلام کرد یکبار دیگر حزب دمکرات کردستان از نماینده‌های اقلیتها در هیئت رئیسه پارلمان برای امضای یک موضوع غیر قانونی استفاده کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان در بیاینه‌ای که روز یکشنبه تاریخ 2023/5/21 منتشر شد، گفتە است متاسفانه یکبار دیگر حزب دمکرات کردستان  از نماینده اقلیتها در هیئت رئیسه پارلمان برای امضای یک موضوع غیر قانونی استفاده کرده و در یک اقدام تک حزبی غیرقانونی مصوبه‌ای برای دستور کار نشست روز 22 ماه مه اضافه کرده‌ است آن هم  موضوع فعال کردن کمسیون انتخابات و نظر سنجی است.

متن بیانیه:

بیانیه فراکسیون سبز در پارلمان کردستان

به اطلاع همگان می‌رسانیم متاسفانه یکبار دیگر حزب دمکرات کردستان  از نماینده اقلیتها در هیئت رئیسه پارلمان برای امضای یک موضوع غیر قانونی استفاده کرده و در یک اقدام تک حزبی غیرقانونی مصوبه‌ای برای دستور کار نشست روز 22 ماه مه اضافه کرده‌ است آن هم  موضوع فعال کردن کمسیون انتخابات و نظر سنجی است.

این اقدام کاملا غیرقانونی است و مخالف ماده 48 بند 4 در مصوبه داخلی است. به دلیل اینکه 24 ساعت کامل قبل از برگزاری نشست پارلمان در این زمینه اطلاع‌رسانی نشده است این امر مخالف توافق سیاسی میان جریانهای سیاسی و فراکسیون‌های پارلمان است. موضوع اصلاح قانون انتخابات و فعال کردن کمیسیون دو موضوع میهنی هستند. باید بعد از هماهنگی و برقراری توافق میان نیروهای سیاسی همزمان باهم این موضوعات را در دستور کار پارلمان قرار دهند و در زمینه آنها فعالیت شود. با اینهمه یکبار دیگر حزب دمکرات کردستان از نماینده‌ای اقلیتها در هیئت رئیسه پارلمان برای امضای یک مورد غیر قانونی استفاده کرده است این امر اقدامی برای عمیق‌تر شدن تنشهای سیاسی موجود به حساب می‌آید. بنابراین این اقدام یکسوگرایانه علاوه بر اینکه سرپیچی کردن از همه مصوبات داخلی پارلمان کردستان است در همان حال باعث برهم زدن زیربناهای توافقات میهنی می‌شود. از این رو ما در فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان این اقدام غیر قانونی را به طور کامل رد می کنیم و مجریان این امر را مسئول پیامدهای ناشی از آن می‌دانیم.

کد خبر 2755987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha