سفر قاسم اعرجی به اریبل به منظور بررسی سند امنیتی میان عراق و ایران بوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی به منظور بررسی راهکارهای جامع امنیتی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران به اربیل پایتخت اقلیم کردستان سفر کرد. این سفر به چگونگی تامین امنیت مرزی میان دو کشور اختصاص دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز ۱۷ ماه مه ۲۰۲۳ قاسم اعرجی مشاور ملی عراق وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان شد و با «رهبر احمد» وزیر داخلی دولت اقلیم کردستان دیدار کرد.

«رهبر احمد» اشاره کرد: این دیدار با ریاست هیأتی از نیروهای امنیتی و وزارت داخلی برای بررسی مسایل امنیتی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران با وزیر داخلی اقلیم کردستان و مسئولان امنیتی سلیمانیه صورت گرفته است .

همچنین «رهبر احمد» در تویتی اعلام کرد جلسه مفیدی با مشاور امنیتی عراق و هیأت همراهش درباره بازنگری و مستحکم کردن مسایل امنیتی مرزهای مشترک خود با ایران در راستای حفظ امنیت هموطنان و کنترل اقدامات غیرقانونی و پایبندی به اجرای قانون برگزار کردیم.

شایان ذکر است، روز ۱۹ ماه مه ۲۰۲۳ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و «قاسم اعرجی» در بغداد سند امنیتی مشترکی را به منظور تامین امنیت مرزهای میان دو کشور به امضا رساندند.

به گزارش بیانیه دفتر امنیت ملی عراق در دیدار میان هیأت بغداد و اقلیم کردستان درباره روشهای حفاظت از مرزها برای تامین امنیت مرزی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران گفتگو شد.

کد خبر 2755866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha