نخست وزیر عراق، عنصر اصلی برای حل مشکلات باقی مانده در اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو حزب دمکرات کردستان ، تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، عنصر اصلی برای حل مشکلات باقی مانده در اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «العهد نیوز» مهدی عبدالکریم، در مصاحبه ای مطبوعاتی، با بیان اینکه وقوع زمین لرزه در ترکیه، یکی از دلایل امتناع این کشور از صدور مجوز برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان است، گفت: این امکان برای آنکارا وجود ندارد که با دولت اقلیم کردستان در خصوص صادرات نفت خود به مدت 50 سال به توافق برسد، زیرا  مشکلاتی فنی وجود دارد که مانع از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه می شود.

مهدی عبدالکریم، با تاکید بر اینکه قراردادهای نفتی اقلیم کردستان اکنون در دست دولت مرکزی است و تحت نظارت شرکت«سومو» است و نیمی از درآمدهای نفتی اقلیم نیز صرف پرداخت بدهی به  شرکت های نفتی می شود، افزود: نخست وزیر عراق اکنون عنصر اصلی برای حل مشکلات باقی مانده در اقلیم کردستان است.

وی همچنین گفت: حزب دمکرات کردستان با توجه به وجود چندین حزب در اقلیم کردستان، نمی‌تواند به تنهایی تصمیم‌ بگیرد، زیرا  برخی از احزاب کردستانی، انحصار طلبی در تصمیم‌گیری حزب دمکرات را در اقلیم کردستان، دستاویزی برای خود قرار می دهند.

کد خبر 2755677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha