۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
هوای سردشت در وضعیت سیاه

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: روز گذشته میزان ریزگردها در آسمان این شهرستان بیش از ١٠ برابر حد مجاز و استانداردهای جهانی رسید.

به گزارش کردپرس، خالد بایزیدی در یک گفت و گوی خبری گفت: میزان ریزگردها و ذرات معلق درهوای سردشت روز گذشته ١٤٤٣ میکروگرم در متر مکعب بود که ١٠ برابر حد مجاز و استانداردهای جهانی است.

بایزیدی افزود: هوای سردشت متاثر از جابجایی ریزگردها از عراق و صحرای عربستان به کشور  در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

او همچنین تاکید کرد: باتوجە به سوپر جاذب بودن این ذرات کلیه موادشیمیایی و آلودگی های موجود در هوا را به خود جذب می کنند و این وضعیت جوی برای کودکان،افراد مسن، و کسانی که دارای بیماریهای قلبی و ریوی هستند مخصوصا جانبازان شیمیایی خطرناک است. این افراد سعی کنند به جز موارد ضروری از خانه هایشان خارج نشوند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 2755660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha