شیر خشک در کردستان نایاب شد/والدین نگران وضعیت نوزادان

چند روزی است که خبر کمبود شیر خشک در سطح داروخانه های کردستان به گوش می رسد و با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که شایعه نبوده و چند برند شیر خشک پرمصرف، یافت نمی شود.

به گزارش کرد پرس، به واسطه کمبود شیر خشک در داروخانه های استان کردستان، بسیاری از والدین برای پیدا کردن این منبع تغذیه نوزادان خود از این داروخانه به آن داروخانه سرگردان بوده و همین امر باعث نارضایتی آنان شده است.

والدین کردستانی از آنجایی که کمبود شیر خشک در استان احساس می شود و بسیاری از خانواده ها برای پیدا کردن آن ساعت ها از این داروخانه به آن داروخانه می روند، از مسئولان این استان انتظار دارند، برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند.

یک شهروند سنندجی در خصوص کمبود شیر خشک به خبرنگار کرد پرس، گفت که چند روزی است شیر خشک بالای یک سال به خصوص برندهای پرمصرف در سنندج کمیاب شده و به سختی پیدا می شود.

این مادر سنندجی می گوید که هر شیر خشکی به هر بچه ای نمی سازد و این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، چرا که نوزاد در سنی قرار دارد که منبع تغذیه دیگری به جز شیر خشک ندارد.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که علت کمبود شیر خشک قیمت پایین آن بوده که از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان غذا و دارو تعیین می شود و به همین دلیل نیز شرکت های وارد کننده و توزیع کننده راضی به توزیع به این قیمت ها نیستند و خلل در شبکه توزیع باعث شده تا شاهد کمبود شیر خشک در بازار باشیم.

برخی نیز معتقدند با توجه به پایین بودن قیمت شیر خشک، بیشتر خانواده ها تا ۲ سالگی برای نوزاد شیر خشک استفاده می کنند و خرید بیش از حد انجام می دهند و مصرف بالایی برای شیر خشک وجود دارد.

البته بدون شک هر کدام از این دلایل که عامل کمبود شیر خشک در داروخانه های سطح استان کردستان باشد، نمی توان پذیرفت که برای جایگزینی منبع تغذیه یک نوزاد، خانواده ها با مشکل مواجه باشند.

کد خبر 2755535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha