کردها محکوم به زندگی زیر سایه استبداد نیستند/درخواست مذاکره با اوجالان نشانه ضعف دولت AKP است

سرویس ترکیه - احمد ترک سیاستمدار کرد اعزام هیاتی از سوی دولت AKP برای مذاکره با اوجالان را نشانه ضعف دولت AKP دانست.

به گزارش کردپرس، احمد ترک سیاستمدار کهنه کار کرد و عضو ارشد حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی اعزام هیاتی از سوی دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) را به زندان امرالی نشانه ضعف دولت AKP توصیف و ابراز امیدواری کرد که نظم حاکم با انتخابات آتی برچیده شود.

بنا بر گزارش مزوپوتایما، نصیبین شهر مرزی ماردین با سوریه، روز گذشته شاهد برگزاری میتینگ حزب چپ سبز بود. 

احمد ترک شهردار برکنار شده ماردین، و یکی از سخنرانان این میتینگ با اشاره به شادی مردم حاضر در این مراسم، گفت: «شادی و مقاومت شما در تاریخ خواهد ماند. باشد که صدای شما در سراسر کردستان گسترده شود و از قامیشلو و روژاوا (کردستان سوریه) تا آمد (دیاربکر) صدای شما را بشنوند. نصیبین بهای گزافی برای مبارزات کردها پرداخته است.»

او در ادامه با ابراز امیدواری از این که 14 می روز ایجاد تغییرات بزرگ در ساحت سیاسی ترکیه شود، گفت که مردم کرد محکوم به تحمل زندگی زیر سایه ستم و سرکوب نیستند؛ و بر لزوم حمایت از آزادی، صلح و دموکراسی تأکید کرد.

او با اشاره به دستگیری فعالان کرد در ماه های اخیر گفت: «دولت AKP مسیر خود را از انکار کردها و زبان کردی کشیده است. دوستان ما صلاح الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ، آیلا آکات، گلتان کیشاناک اکنون در بند هستند. زیرا تنها می خواستند از مردم و آینده ما دفاع کنند.»

او اعزام هیأتی برای مذاکره با اوجالان را ناشی از ضعف دولت AKP توصیف کرد و گفت: «اوجالان سال ها است که در انزوای اجباری به سر می برد و اجازه تماس و ملاقات با خانواده و وکلای خود را ندارد اما حالا که دولت AKP بوی شکست را شنیده، هیأتی را برای مذاکره با اوجالان به امرالی می فرستد.» 

این میتینگ با سخنرانی صالحه آیدنیز رهبر حزب مناطق دموکراتیک (DBP) ادامه یافت.

کد خبر 2755481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha