حکایت این‌ روزهای‌ کرمانشاه‌! / رسول صفری

سرویس کرمانشاه _ رسول صفری از روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی کرمانشاه در مطلبی به توسعه نیافتگی کرمانشاه در حوزه های مختلف به ویژه راه های مبادلاتی پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ سری به آرشیو عکس‌های گوشی و موضوعاتی که در بخش یادداشت‌ها برای نوشتن آماده کرده‌ام زدم. عکس‌های بازدید از مجلس را دوباره دیدم و باوجود اینکه چند مطلب در رابطه با مجلس نوشته‌ام بازهم احساس می‌کنم باید بنویسم. به سراغ آرشیو عکس‌های ورزشی می‌روم و با خودم ده‌ها دغدغه‌مندی این حوزه را مرور می‌کنم که بارها در صفحه ورزش بر روی آنها تاکید داشته‌ام.

بخش یادداشت‌ها پر از موضوعات متنوع فرهنگی و اجتماعی است. از هویت از دست‌رفته شهر کرمانشاه تا ناکارآمدی‌های مدیران و سومدیریت‌ها و فرصت‌سوزی‌ها که دارد شریان‌های حیات شهر و استان را می‌بندد. استانی که روزی نقش مرکزیت غرب کشور را داشت حالا باتوجه به سیاست‌های توسعه‌ای که در استان‌های همجوار درحال انجام است؛ دارد به بن‌بست تبدیل می‌شود. مسیرهای ارتباطی و بزرگراه‌هایی که دارند کرمانشاه را از مرکزیت غرب کشور کنار می‌زنند.

ما و مسوولانی که نشسته‌ایم و فقط حرف می‌زنیم! در طرح آزادراهی حمیل به مهران مشارکت می‌کنیم تا زودتر مسیر ترانزیتی مهران و دهلران تکمیل شود و مسیر تجاری اسلام‌آباد، دالاهو، سرپلذهاب، قصرشیرین، خسروی و پرویزخان از این بیشتر به ورشکستگی نزدیک‌تر شود. گردنه اسدآباد که یکی از مسیرهای حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود و این مسیر کرمانشاه را به همدان و سپس مرکز کشور متصل می‌کند مدت‌هاست که آن‌چنان موردتوجه همدان قرار ندارد. چرا که همدان درحال ساخت آزادراه همدان سنندج‌ و سپس ادامه این آزادراه به مریوان و مرز باشماق و بعدها سلیمانیه در حریم کردستان عراق است که عملا با این‌کار مرز شوشمی و شیخ‌صله و پرویزخان به‌عنوان سه مرز تجاری ما با اقلیم کردستان ارزش خود را از دست خواهند داد و همدان و کردستان از مزیت مرز اقلیم بهرمند خواهند شد.

از انتقال سند مالیاتی نفت و گاز غرب که در کرمانشاه بود به ایلام‌ بگویم یا از سوماری که استان همسایه در پی تصاحب آن است و از سنگ صدا درآمده از 8 نماینده ما و مخصوصا جناب حیدری نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب درنیامده است. از «سان رستم» بگویم که جزو آثار ملی و مربوط به دوران مادهاست که اینقدر به آن بی‌توجه بوده‌اند که ‌شغادها شبانه آن را سوراخ کرده‌اند تا قصد داشته باشند با دینامیت به خیال گنج آن را منهدم کنند! در اردیبهشتی که آن را بهشت کرمانشاه می‌مانند چقدر سخت است از تیره‌روزهایش بنویسی!

منبع: نقدحال

کد خبر 2755443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha