پرواز مجدد بالگرد امداد در آسمان ایلام

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام از موافقت رئیس سازمان اورژانس کشور با استقرار مجدد بالگرد امدادی دائم در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بسطامی با اشاره به دیدار یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه با میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده و مساعدت ریاست سازمان اورژانس کشور و هم‌چنین پیگیری‌های بهرام نیا استاندار ایلام، بالگرد امدادی استان که در سال ۱۴۰۰ بعلت سانحه از چرخه امدادرسانی خارج شد، اکنون و پس از انجام تعمیرات لازم به منظور تکمیل چرخه امداد و نجات و پاسخگویی سریع در حوادث، بصورت دائم در استان استقرار خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به ویژگی جغرافیایی خاص استان ایلام و وجود مناطق کوهستانی، تجمعات عظیم مذهبی نظیر اربعین، لزوم انتقال عشایر ساکن در مناطق دور افتاده به مراکز درمانی مرکز استان، حوادث ناشی از انفجار مین بازمانده از دوران جنگ تحمیلی و... به منظور فوریت و تسریع در امداد رسانی، استقرار یک بالگرد اختصاصی بعنوان نیاز ضروری استان و مطالبه مردم مورد پیگیری قرار گرفت و با موافقت رئیس سازمان اورژانس کشور، یک فروند بالگرد در استان استقرار خواهد یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تصریح کرد: این بالگرد که هم‌اکنون و پس از بازسازی آماده انجام عملیات است، به طور دائم در استان مستقر خواهد بود تا در مواقع ضروری به‌ویژه در زمان حوادث غیرمترقبه، سوانح جاده ای در مناطق کوهستانی و صعب العبور مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است افزایش تعداد پروازهای فرودگاه ایلام و اختصاص بالگرد امداد و نجات به استان پیرو پیگیری‌های بسطامی نماینده ایلام محقق شده، هم‌چنین مکاتبات لازم جهت رفع مشکل کمبود اتوبوس بعنوان یکی دیگر از مطالبات مردم استان صورت گرفته و این مشکل نیز طی روزهای آینده مرتفع خواهد شد.

کد خبر 2755395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha