میزبانی کمیسیون نفت وگاز و منابع طبیعی مجلس عراق از وزیر نفت این کشور و تبادل نظر درخصوص توافق نفتی بغداد-اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کمیسیون نفت، گاز و منابع طبیعی مجلس عراق از میزبانی خود از وزیر نفت عراق در رابطه با توافقنامه امضاء شده بین بغداد و اربیل برای یکسان سازی روند صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی مجلس نمایندگان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این کمیسیون روز گذشته (یکشنبه) به ریاست هیبت الحلبوسی، نماینده مجلس عراق و با حضور اعضاء کمیسیون، از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و معاون او در امور توزیع فرآورده های نفتی  و تعدادی از مدیران کل، میزبانی کرده و در خصوص حمایت از اختصاص مبالغی به وزارت نفت عراق در بودجه عمومی2023 عراق، بحث و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، الحلبوسی در این نشست تأکید کرد که کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی عراق در خصوص بودجه عملیاتی و سرمایه گذاری وزارت نفت برای سال 2023 و اجرای توافقنامه امضاء شده بین دولت های فدرال و اقلیم کردستان و یکسان سازی روند صادرات نفت از طریق بندر جیهان ترکیه و همچنین پرداخت حق الزحمه شرکتهای نفنی فعال در عراق، با وزیر نفت و معاون او گفتگو کرده است.

الحلبوسی تأکید کرد: کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی مجلس عراق از اختصاص منابع مالی مورد نیاز  وزارت نفت برای توسعه صنعت نفت و غلبه بر همه موانع پیش روی، به ویژه در زمینه حمل و نقل و صادرات نفت حمایت خواهد کرد.

وی افزود: آین کمیسیون به زودی میزبان مدیران بخش اقتصادی و شرکت بازاریابی نفت«سومو» و تبادل نظر درخصوص برخی از پرونده ها، خواهد بود..»

کد خبر 2755367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha