مسئولیت برگزار نشدن انتخابات اقلیم کردستان برعهده پارلمان و احزاب سیاسی است ما مسئول نیستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان اعلام کرد پارلمان و احزاب ذیربط را آگاه کرده که کمیسون مسئول برگزارنشدن انتخابات نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از knnc، «شیروان زرار» سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد از سال 2019 تا حالا از طریق نوشتن چهارنامه به پارلمان اعلام کرده‌ایم که انتخابات در پییش است، لطفا قانون انتخابات را اصلاح کنید، اگربه هیئت کمیسیون فعلی رای اعتماد داده می‌شود این کار را انجام دهید یا اینکه کمیسیون جدیدی انتخاب کنید.
وی در ادامه سخنانش گفت: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان چندین جلسه و نشست برای توافق درباره موارد اختلافی در زمینه برگزاری انتخابات برگزار کردند اما به علت بروز اختلافات میان دو طرف هیچگونه زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات صورت نگرفته است.
وی اعلام کرد فشارهای بین‌المللی در این زمینه وجود دارد اگر جناح‌های سیاسی قصد برگزاری انتخابات را نداشته باشند آنها مسئول هستند. ما به آنها اعلام کرده‌ایم برای زمینه‌سازیهای انتخابات شش ماه زمان نیاز است که اگر بیشتر هم طول بکشد بهتر است.
این درحالی است که در ماه مارس سال جاری براساس یک دستور رسمی از سوی هیئت رئیسه اقلیم کردستان تاریخ 18/11/2023 برای برگزاری انتخابات تعیین شده است.

کد خبر 2755356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha