اولین بار است که اختلافات سیاسی به درون دولت کشیدە می‌شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان در دیداری با هیأت عالیرتبه آلمان درباره مشکلات داخلی اقلیم کردستان اعلام کرد: در طول سالهای گذشته متاسفانه این اولین بار است که اختلافات سیاسی به دولت کشیده می‌شود، امیدواریم این اختلافات بزودی رفع گردند تا دولت بتواند با اجتناب از تنش‌های سیاسی و حزبی بصورتی عادلانه و بدون تبعیض به همه‌ی شهروندان و مناطق مختلف کردستان خدمت کند.


به گزارش کردپرس به نقل از خندان: دفتر اطلاع‌رسانی قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد در دیدار قباد طالبانی با هیأت عالیرتبه آلمان که متشکل بود از «یوخن ملاسبارس» وزیر دولت در همکاری‌های اقتصادی و توسعه و «ورنر گلازر» وزیر دولت در امور مالی، مجموعه‌ای از موضوعات دوجانبه با اهمیت بررسی شد.
در بخشی از این جلسه که امروز چهارشنبه در اربیل برگزار شد و در ان هر کدام از سفیران آلمان در عراق و کنسول این کشور در اقلیم کردستان و «دابان شدله» حضور داشتند، معاون نخست وزیر از همکاریهای دولت آلمان در زمینه اصلاحات در اقلیم کردستان قدردانی و نقش آژانسهای توسعه این کشور در کردستان را با اهمیت توصیف کرد. وی همچنین خواستار تداوم همکاریهای آلمان در زمینه‌های مختلف شد. هیئت آلمانی هم بر تداوم همکاریهای دو طرف تاکید کرد.
محور دیگر این جلسه گفتگو درباره برگزاری انتخابات آینده پارلمان کردستان بود که دو طرف درباره لزوم برگزاری انتخاباتی سالم در آینده‌ای نزدیک و جلوگیری از پس‌رفت فرآیند دمکراسی در اقلیم کردستان هم نظر بودند. 
در بخش دیگر این جلسه وضعیت شنگال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیئت آلمانی خواستار عادی شدن سریع وضعیت شنگال و بازگشت اوارگان آن به زادگاهشان و با اهمیت شمردن وضعیت اقتصادی و عمرانی این منطقه شد.
در این رابطه قباد طالبانی تاکید کرد: ایزدیها اقلیت‌های مهم و اصیل کردستان و عراق هستند و گفت:«برای عادی سازی شرایط شنگال ابتدا باید امنیت و ثبات این منطقه تامین شود تا آوارگان آن بتوانند به مناطق خویش باز گردند و در این خصوص مهم است که دو دولت عراق و اقلیم کردستان و جوامع بین‌المللی به خواست و مطالبات مردم شنگال اهمیت دهند و نمایندگان و مردم این منطقه در عادی سازی شرایط سهیم باشند.»
در محور دیگر این جلسه درباره مشکلات داخلی اقلیم گفتگو شد و قباد طالبانی اعلام کرد: در طول سالهای گذشته متاسفانه این اولین بار است که اختلافات سیاسی به درون دولت کشیدە می‌شوند، امیدواریم این اختلافات بزودی رفع گردند تا دولت بتواند با اجتناب از تنش‌های سیاسی و حزبی بصورتی عادلانه و بدون تبعیض به همه‌ی شهروندان و مناطق مختلف کردستان خدمت کند.
موضوع محیط زیست محور دیگر این جلسه بود در این باره معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد که هر دو دولت عراق و اقلیم در این زمینه باید فعالیت کنند تا با برنامه مشترک بتوانند در مقابل تاثیرات بد پیش‌بینی شده تغییرات آب و هوایی قرار گیرند.

کد خبر 2755181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha