پیش بینی ۳۵۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام در نشست شورای زکات دره شهر اعلام کرد: ۳۵۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری گفت: همچنین پایگاههای الکترونیکی گوناگون جهت پرداخت غیرحضوری زکات فطریه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و پاخت فطریه مصوب شده جمع آوری زکات فطریه صرفا با هماهنگی و زیر نظر دبیرخانه شورای زکات باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خاطرنشان کرد: تمامی صندوق های جمع آوری کننده زکات فطریه با آرم مخصوص زکات بوده و زکات فطریه جمع آوری شده نیز در اختیار موسسات خیریه جمع آوری کننده قرار می گیرد.

با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصول جهت جمع آوری زکات غلات در استان هماهنگی و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

طاهری گفت: عمده زکاتی که هر ساله جمع آوری می شود صرف پرداخت و خدمت به فقرا و نیازمندان همان مناطق و درصدی هم صرف پروژه های عمرانی می شود.

امام جمعه دره شهر نیز در این نشست گفت: در صورتی که همه مردم به وظیفه دینی خود در زمینه پرداخت زکات عمل کنند فقر و محرومیت از منطقه ریشه کن خواهد شد.

حجت‌الاسلام امرایی عنوان کرد: دره شهر از شهرستانهایی است که با توجه به کشاورزی مطلوب منطقه ظرفیت بزرگی برای پرداخت زکات وجود دارد.

وی افزود: تمهیدات لازم برای جمع آوری زکات در این شهرستان اندیشیده شده است و ۳۰ روحانی این شهرستان در امر جمع آوری زکات دره شهر مشارکت خواهند داشت.

به گزارش کردپرس، امسال با توجه به بارشهای مطلوب و وضعیت مطلوب کشاورزی پیش بینی می شود جمع آوری زکات شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر 2754739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha