سودانی درپی ایجاد تغییرات در کابینە دولت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ منابع خبری می‌گویند که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق قصد دارد تغییراتی در کابینه‌ی خود ایجاد کند.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز :به گفته‌ی برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها، السودانی قصد دارد به زودی تغییراتی در کابینه از جمله تعدادی از وزرا پس از پایان مهلت ارزیابی عملکرد آنها در دولت ایجاد کند.
هنوز بین محمد شیاع السودانی و محمد حلبوسی بر سر توافق دولت و وعده‌های "چارچوب هماهنگی شیعیان" به نیروهای سنی اختلافاتی وجود دارد که مهم‌ترین آن سهم درخور از بودجه‌ی فدرال برای شهرهای آزاد شده و اصلاح قوانین در پارلمان است.
یکی از رهبران "چارچوب هماهنگی شیعیان" تأیید کرد که دو طرف در حال مذاکره برای حل اختلافات خود هستند، اگرچه برخی راهی برای حل آنها پیدا کرده‌اند، اما تنش‌های زیادی ممکن است ائتلاف راهبردی دولت را تهدید کند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی گفت: "اصلاحی در قانون پارلمان صورت نخواهد گرفت. واقعیت این است که جریانهای  سنی معتقدند که چارچوب هماهنگی از وعده‌های قبل از تشکیل دولت منصرف شده است."
رهبران "چارچوب هماهنگی" به مفاد توافقنامه‌ی دولتی که امتیازات بزرگ به سنی ‌ها داد و انعطاف بی‌سابقه‌ای در برابر آنان نشان می‌دهد، معترض هستند. در این زمینه، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق، بر توافقی جدید برای کاهش امتیازات توافق فعلی فشار می‌آورد که در برابر سنی‌ها نرمش نشان داده است. اما به نظر می‌رسد نخست‌وزیر در مذاکرات برای تغییر توازن به توازن قوای جدیدی دست یابد.
 

کد خبر 2754602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha