نخست وزیر عراق مبلغ  50 میلیارد دینار برای بازسازی شنگال  اختصاص داده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر مهاجرت و آوارگان عراق  با تاکید براینکه نخست وزیر این کشور ، 50 میلیارد دینار برای بازسازی شنگال  اختصاص داده است، گفت: مسئله بازگشت آوارگان  از شمال عراق به منطقه شنگال و بازسازی این منطقه  ، مسئله ای مربوط به اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی  «دجله» عراق ، ایوان فائق جابرو در مصاحبه بایکی از خبرگزاری های رسمی ، افزود: حدود 40000 آواره در اردوگاههای  شمال عراق حضور دارند که این مسئله  نشان می‌دهد که دیگر  استان‌ها در عراق  به جز مرکز توانبخشی- روانی در شهر موصل، فاقد اردوگاه برای آوارگان هستند.  

ایوان جابرو با بیان اینکه وزارت مهاجرت و آوارگان عراق  به عنوان یک نهاد مسئول اردوگاه‌های اقلیم کردستان نیست،زیرا  یک نهاد حمایتی و کمک‌رسانی به آوارگان است ،  افزود: تصمیمگیری  برای بازگرداندن آوارگان از شمال عراق به شنگال مربوط به دولت  اقلیم کردستان است و اربیل نیز مسئول بازسازی  شنگال و بازگرداندن  آوارگان است.

وی افزود: محمد شیاع  السودانی، نخست وزیر عراق مبلغ  50 میلیارد دینار برای بازسازی شنگال  اختصاص داده است که نخستین  گام برای بازگشت آوارگان به شمار می رود.

کد خبر 2754575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha