احتمال می‌رود که حزب دمکرات کردستان اطلاعاتی را در اختیار ترکیه قرار داده باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ روزنامه العرب اعلام کرد بغداد رهبری تلاشها برای کاهش تنش میان اتحادیه میهنی وحزب دمکرات کردستان را به درخواست تهران که به خوبی از حساسیت ترکیه نسبت به کردها آگاه است و نمی‌خواهد که این موضوعات به قطع کامل روابط سلیمانیه و آنکارا منجر شود ، بر عهده دارد و گفت : احتمال دارد حزب دموکرات کردستان اطلاعات مربوط به جلسه روز هفتم ماه جاری را دراختیار دولت ترکیه قرار داده باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه: در دو روز گذشته «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان به بغداد رفت همزمان هم «متلو تجا» جانشین مسئول نهاد اطلاعاتی ترکیه به بغداد رفت و با تعدادی از مقامات این کشور دیدار کرد.
روزنامه العرب اشاره کرد: بغداد با حمایت تهران برای پایان دادن به تاثیرات تنش‌های میان اتحادیه میهنی وترکیه فعالیت می‌کند ، که آخرین نتایج  این اختلافات  بمباران فرودگاه بین المللی سلیمانیه توسط ارتش ترکیه بود در زمانیکه که فرمانده کل ه.س.د و سه مسئول عالیرتبه آمریکا در حال ترک این فرودگاه بودند.
عصر روز هفتم ماه جاری  نقطه‌ای نزدیک به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه مورد حمله یک پهباد قرار گرفت که هدف این حمله سوءقصد به جان مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای ه.س.د بود. اما این فرد در این حادثه جان سالم به در برد و به سلامت به سوریه بازگشت، این حادثه در سطح داخلی و بین‌المللی واکنش‌هایی در پی داشت.

کد خبر 2754543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha