۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
قباد طالبانی به ترکیه سفر کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان قبل از ظهر امروز در جریان سفری وارد ترکیه شد و قرار است با رئیس سازمان «میت» جلسه‌ای تشکیل دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: پس از آنکه در ۲۴ساعت گذشته قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان دیدارهای زنجیره‌ای خود را در بغداد به پایان رساند و با جانشین سازمان «میت» ملاقات کرده است ، در جلساتش به طور جدی بر سر موضوع سقوط دو فروند هلیکوپتر ه.س.د و حمله به فرودگاه سلیمانیه گفتگو کرده است. دستگاه اطلاعاتی عراق به قباد طالبانی گفته است که ترکیه نگران شرایط حاکم میان اتحادیه میهنی و آنکارا است. به همین دلیل اتحادیه میهنی ترکیه را تحریک می‌کند وبه وی پیشنهاد داده که به ترکیه برود.
به درخواست مسئولان عراقی قبل از ظهر امروز چهارشنبه قباد طالبانی به ترکیه رسیده است و با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه «میت» جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و بر سر سقوط دو فروند هلیکوپتر ه.س.د و توقف پروازهای فرودگاه سلیمانیه و تحرکات پ.ک.ک در مرز سلیمانیه گفتگو می‌کنند .
یک منبع عالیرتبه به شارپرس اعلام کرد هدف قباد طالبانی دستیابی به راه برون رفتی برای بهبود شرایط سلیمانیه است و می‌خواهد روابط میان ترکیه و اتحادیه میهنی کردستان را عادی کند.

کد خبر 2754481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha