احتمال دیدار قباد طالبانی با هاکان فیدان در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ هیئت رییسه مجلس عراق کمیسیون تحقیقی درباره حادثه فرودگاه سلیمانیه تشکیل می‌دهد ،قباد طالبانی هم در بغداد است و احتمال دارد با مقامات ترکیه جلسه‌ای تشکیل دهد. منابع خبری از حضور رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) در بغداد خبر دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: جمعه گذشته انفجاری در فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه روی داد و باعث آتش سوزی در اطراف این فرودگاه شد. پس از آن اعلام شد که حمله توسط یک پهباد بمب افکن صورت گرفته‌است.
یک روز بعد هم مشخص شد که هدف از این حمله سوقصد به جان مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای ه.س.د بود.
عصر دیروز دفتر اطلاع‌رسانی شاخوان عبدالله معاون دوم رئیس مجلس عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیئت رئیسه مجلس عراق درباره این حادثه تحقیق می‌کند.
براساس این اطلاعیه پس از جمع‌آوری اطلاعات و جزییات ،کمیسیونی از کمیسیون‌های مربوطه براساس ماده ۳۵قانون چهارم مصوبه داخلی مجلس ،تشکیل می‌شود.
روز دوشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۳ هیئت عالیرتبه به ریاست عباس زاملی رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی در مجلس برای تحقیق و بررسی در این زمینه به فرودگاه شهر سلیمانیه رسید.
درباره سفر  رییس کمیسیون امنیت و دفاع عراق در اطلاعیه دفتر اطلاع‌رسانی شاخوان عبدالله آمده است: سفر وی تنها یک دیدار میدانی بوده برای ثبت مکان حادثه .
این در حالی است روز ۸ آوریل ۲۰۲۳ قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی عراق بعنوان ریاست هیئت عالیرتبه امنیت به سلیمانیه رسید و پس از آن اعلام کرد بارهنمودهای محمدشیاع سودانی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به استان سلیمانیه رفته است.
دیروز هم قباد طالبانی به بغداد رفت و با قاسم اعرجی جلسه‌ای تشکیل داد منابع خبری هم خبر دادند که وی در بغداد با تعدادی از مقامات عالیرتبه دیدار می‌کند که یکی از آنها، دیدار با مسئولان عالی ترکیه می‌باشد.
امروز هم منابع غیر رسمی از حضور «هاکان فیدان » رییس سازمان اطلاعاتی ترکیه «میت» در بغداد و احتمال بالای دیدار قباد طالبانی با وی خبر دادند.

کد خبر 2754471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha