نامه اعتراضی لاهور طالبانی به کنسولگری کشورهای خارجی در اربیل

سرویس جهان- رئیس مشترک سابق حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق طی نامه ای به کنسولگری کشورهای خارجی در اربیل، از تعقیب و گریز و ارعاب خود و نزدیکانش از سوی بافل طالبانی، رئیس مشترک سابق این حزب و رهبر کنونی آن خبر داد.

به گزارش کردپرس، لاهور طالبانی، رهبر مشترک حزب اتحادیه میهنی که از سوی بافل طالبانی، رهبر کنونی و مشترک سابق از ریاست مشترک این حزب اخراج شده، در نامه ای که به کنسولگری کشورهای خارجی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان نوشته، بافل طالبانی را به تعقیب و ارعاب خود و اعضای خانواده و مراقبان امنیتی اش متهم کرده است.

او که در این نامه همچنان خود و بافل طالبانی را رهبران مشترک حزب اتحادیه میهنی خوانده، هدف از این نامه را اطلاع رسانی درست درباره اتفاقات اخیر بویژه تعقیب و گریز و تهدید و ارعاب خود  و خانواده اش از سوی بافل طالبانی و همچنین نادرست بودن صادر شدن حکم بازداشت خود و نزدیکانش عنوان کرده است.

او در این نامه گفته است بافل طالبانی افراد نزدیک به خود و خانواده اش را مورد تهدید قرار داده و فعالیت های آنها را از نزدیک تحت نظر دارد.

لاهور طالبانی مشهور به لاهور شیخ جنگی، از بازداشت چهار تن از راننده های خود به همراه برخی اعضای اتحادیه میهنی نزدیک به او و همچنین توقیف و مصادره خودروهای متعلق به او توسط نهادهای امنیتی ناشناخته خبر داده است.

لاهور طالبانی به نقل از مقامات پلیس گفته است که آنها در ایجاد مزاحمت برای او و اعضای نزدیک و خانواده اش خودسرانه عمل نکرده اند بلکه همه این اتفاقات به دستور مستقیم بافل طالبانی صورت گرفته است.

رهبر مشترک سابق اتحادیه میهنی معتقد است که اطلاعات غلطی درباره حادثه هفته پیش به دنبال تعقیب او و عضای خانواده اش همچنین در مورد صادر شدن حکم بازداشت او به کنسولگری ها داده شده است. افرادی که او را تحت تعقیب قرار داده اند، بعدا توسط تیم امنیتی لاهور شیخ جنگی مورد بازپرسی قرار گرفته و گفته اند تنها دستور تعقیب او و خانواده اش را اجرا کرده اند.

لاهور طالبانی ادعا کرده است که این افراد بعدا تحت فشار مقامات اتحادیه میهنی اتهاماتی علیه او، برادرش پولاد طالبانی و حامد حاجی غالی مطرح کرده اند که او همه این اتهامات را رد کرده است.

او از کنسولگری کشورهای خارجی خواسته است اطلاعات را از منابع درست پیگیری کنند و نگذارند از شهروندان عادی و بویژه کودکان به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر 2754442