حمله ترکیه به فرودگاه سلیمانیه مانع مبارزه با تروریسم می شود

سرویس سوریه - MSD ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به فرودگاه سلیمانیه اعلام کرد که این حمله با هدف از بین بردن اتحاد عراق و جلوگیری از نقش کردها در راه‌حل دموکراتیک و مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به فرودگاه سلیمانیه اعلام کرد که این حمله با هدف از بین بردن اتحاد عراق و جلوگیری از نقش کردها در راه‌حل دموکراتیک و تلاش آنها برای مبارزه با تروریسم با همکاری عراق، سوریه و ائتلاف بین‌المللی انجام شده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه MSD در خصوص حمله ارتش ترکیه به فرودگاه سلیمانیه آمده است: «این حمله علیه امنیت عراق را به شدت محکوم می‌کنیم. دولت ترکیه با این حمله به وضوح پیمان‌های بین‌المللی را نقض کرد. حزب عدالت و توسعه (AKP) از زمان به قدرت رسیدن تلاش کرده است تا توافقات بین‌المللی و روابط همسایگی را با دخالت در امور کشورهای همسایه، تهدید اراده مردم و جان غیرنظامیان و سرکوب آزادی سیاسی آنها، نقض کند. دولت ترکیه با چنین حملاتی می‌خواهد راه تغییر دموکراتیک و اجرای راه‌حل سیاسی در سوریه را از بین ببرد.»

در ادامه بیانیه MSD آمده است: «این حمله علیه امنیت و اتحاد عراق که شریک اصلی ما در مبارزه با تروریسم است، انجام شده است. ما از جامعه جهانی می خواهیم که حریم هوایی عراق و سوریه را در برابر حملات دولت ترکیه ببندد و این اقدام خصمانه و ظالمانه را که با هدف از بین بردن نقش کردها در راه‌حل دموکراتیک صورت گرفته محکوم کنند. این حمله مانع از تلاش برای مبارزه با تروریسم و همکاری عراق، سوریه و ائتلاف بین‌المللی در زمینه مبارزه با داعش می‌شود.»

کد خبر 2754392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha