سومین جشنواره غذاهای محلی باینگان در عیدسعید فطر برگزار می شود

سرویس کرمانشاه _ مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برگزاری سومین جشنواره غذاهای محلی با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری باینگان خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ غفور رستم زاده رستم زاده در اینباره افزود: پس از رایزنی با بخشدار باینگان با اعضای شورای شهر و شهردار باینگان و با پیشنهاد تعاونی نیک اندیشان، برای برگزاری سومین دوره جشنواره غذاهای محلی به مناسبت عید سعید فطر در شهر باینگان برنامه ریزی شد.

سومین جشنواره غذاهای محلی باینگان در عیدسعید فطر برگزار می شود

وی ادامه داد: همچنین نشست ها و هماهنگی هایی با روسای ادارات آموزش و پرورش، امور عشایری باینگان و رئیس پایگاه  منظر فرهنگی هورامان / اورامانات جهت هر چه باشکوه تر برگزاری این دوره از جشنواره صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان هدف از برگزاری این جشنواره ها را معرفی بیشتر منطقه به هموطنان، توسعه گردشگری، رونق کسب و کارهای نو پای این صنعت در منطقه و نیز معرفی توانمندیها هنری، خصوصا در حوزه صنایع دستی و فروش محصولات بومی محلی، روستایی و عشایری عنوان کرد.

  وی در ادامه به فرامنطقه ای بودن این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: در این دوره تصمیم داریم تا شرکت کنندگان بیشتری را پذیرش نماییم و از علاقه مندان در شهرها و روستاهای کل شهرستان پاوه دعوت کنیم تا در این جشنواره هنرهای خود را در حوزه غذا و صنایع دستی نمایش دهند.

رستم زاده خاطر نشان کرد: تجربه برگزاری دوره های قبلی جشنواره غذا این نوید را می دهد که خروجی این نوع برنامه ها نتایج مثبتی از جمله کاهش مهاجرت به شهرها و ماندگاری در روستا، اشتغال بیشتر با جذب گردشگر و افزایش تولیدات روستایی را به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل شرکت  تعاونی نیک اندیشان باینگان در ادامه عنوان کرد: جزئیات بیشتر و نحوه فراخوان برای شرکت کنندگان در روزهای بعد اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 2754336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha