دلایل امضاء توافقنامه بغداد - اربیل برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان 

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  یکی از نمایندگان مجلس عراق  ضمن  توضیح در خصوص دلایل امضای توافقنامه بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان ، به اربیل  نسبت به نقض این توافقنامه هشدار داد.

به گزارش کردپرس ، جاسم الموسوی در گفتگو  با خبرگزاری «المعلومه»  با بیان اینکه دلایل زیادی اقلیم کردستان را وادار کرد تا با دولت فدرال توافقنامه‌ای را درخصوص  صادرات مجدد نفت خود  به ترکیه امضا کند، گفت: یکی از این دلایل ،لایحه بودجه است که بندهای مربوط به صادرات نفت را شامل می شود که 3.5 میلیون بشکه در روز است که  400 هزار بشکه نفت مربوط به  اقلیم کردستان می شود .

الموسوی خاطر نشان کرد : عراق اخیرا" نیز شاهد  امضاء توافقنامه ای  بین  بغداد و اربیل بر سر لزوم حل مشکلات باقی مانده بین طرفین بود که این توافقنامه  حول محور صادرات نفت و درآمدهای مالی می‌چرخید.

وی افزود: دلیل دیگر امضاء توافقنامه بغداد – اربیل به  تصمیم دادگاه بین‌المللی داوری  درپاریس مربوط می شود که به   توقف صادرات نفت اقلیم  به ترکیه انجامید که  درپی آن نشست هایی در بغداد بین یک هیئت کردستانی و مسئولان وزارت نفت عراق برای حل این مسئله برگزارشد.

این نماینده تاکید کرد که  انتظار می رود اقلیم کردستان به توافق اخیر پایبند باشد و مبالغی را که بر آن تحمیل شده است را  به بغداد بپردازد، در غیر این صورت سهم بودجه اقلیم کردستان  قطع خواهد شد .

کد خبر 2754265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha