اسکان ۳۲۳ هزار گردشگر نوروزی در استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ طهماسب نجفی از اسکان ۳۲۳ هزار گردشگر نوروزی در استان کرمانشاه و کاهش ۳۳ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری در ایام سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد خدمات سفر استان که همزمان با سراسر کشور و به ریاست دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دکتر شال بافیان معاون گردشگری وزرارت میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر به صورت ارتباط تصویری برگزار شد؛ عنوان کرد: چهار نشست ستاد خدمات سفر استان با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شده است و ۴۲ جلسه ستاد سفر در شهرستان ها و ۲۴ جلسه هم توسط کمیته ها برگزار شده است که در مجموع ۷۱ جلسه توسط ستادها و کمیته‌های خدمات سفر در استان برگزار شده است.

وی در ادامه به تشریح آمار تصادفات در ایام نوروز پرداخت و گفت: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات برون شهری در ایام مسافرت های نوروزی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایشی نداشته است. 

  نجفی ادامه داد: از این تعداد ۷ فوتی مربوط به تصادفات در راه‌های فرعی بوده است و تنها ۳ مورد آن‌ها در راه‌های اصلی و شریانی رخ داده است.

وی در ادامه از کاهش چشمگیر آمار فوتی های ناشی از تصادف در حوزه در شهری خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه شهری شاهد ۱۰ فوتی بر اثر تصادف وسایل نقلیه بوده ایم که این میزان در سال ۱۴۰۲ به سه نفر رسیده است که ۷۰ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار تصریح کرد: در مجموع در دو حوزه درون شهری و برون شهری شاهد کاهش ۳۳ درصدی تعداد فوتی ها در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بودیم. همچنین در همین بازه زمانی شاهد کاهش ۱۷ درصدی آمار مجروحان و کاهش ۲۴ درصدی خسارت ناشی از تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی در ادامه به تشریح علت این کاهش ها پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت کامل خودرویی و نیروی انسانی پلیس راهور، افزایش گشت های راهداری، استقرار نیروهای پلیس با چراغ های گردان و نصب علائم هشدار در قبل و بعد از  نقاط خیز استان و استقرار نیروهای امدادی در این نقاط، از جمله عوامل مهم کاهش فوتی ها، مجروحان و خسارت های ناشی از تصادف بوده است.

 نجفی ادامه داد: همچنین در این ایام اقداماتی همچون رفع نقص چراغ روشنایی در جاده ها، ایجاد سامانه های هوشمند، اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیما، در این ایام صورت گرفت که در کاهش تصادفات موثر بود.

 وی افزود: همچنین در قالب کمپین سی شصت در ایام سفرهای نوروزی، نیروهای دستگاه های خدمات رسان در ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر شدند و اطلاعات یا کمک های لازم را به مسافران ارایه کردند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری از خط کشی، لکه گیری و آسفالت راه‌ها به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۲ نام برد و گفت: همچنین در این ایام شاهد افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس در جاده‌ها بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت شاهد اسکان حدود ۳۲۳ هزار گردشگر در استان بودیم که تعداد  ۱۳۱ هزار و ۹۶۹ نفر آن ها در اماکن اقامتی رسمی و ۱۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و ۱۲ هزار و ۷۰۴ نفر در قالب اسکان های اضطراری سامان یافتند. 

  نجفی افزود: در سال ۱۴۰۱ در ایام سفرهای نوروزی حدود ۱۰ میلیون و ۱۳۷ تردد در سطح استان انجام شده است که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون و ۳۱۳ هزار رسیده است که یک افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های انجام گرفته ستاد خدمات سفر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و گفت: در این ایام شاهد برنامه‌هایی همچون برپایی نوروزگاه‌ها در بیستون، تاق بستان و محور ساسانی از کنگاور به قصرشیرین بودیم.

 سرپرست معاونت عمرانی استانداری ادامه داد: همچنین برای اولین بار بخش خصوصی در نوروزگاه بیستون اقدام به برگزارکردن برنامه های جذابی مانند صخره نوردی، بالن سواری، پاراگلایدر و زیپ لاین و برپایی نمایشگاه صنایع دستی پرداخت که با استقبال ویژه گردشگران روبرو شد.

کد خبر 2754149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha