علاقه چینی‌ها به سرمایه‌گذاری در گوگرد ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در جلسه شورای اشتغال استان ضمن ارائه گزارشی از آمدن گروههای سرمایه گذار خارجی به ایلام از علاقمندی چینی‌ها برای سرمایه گذاری در گوگرد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید رشنوادی با اشاره به پیگیری مشکلات سرمایه گذاری در دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: در همین زمینه ۱۶ جلسه توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار شده که ۱۰ جلسه برای حل مشکلات سرمایه گذاری و ۶ جلسه برای سرمایه گذاران خارجی بوده است.

وی افزود: با سرمایه گذاری ۲ شرکت چینی قرار است طرح‌های خوب صنعتی در استان اجرایی شود، این طرح‌ها در زمینه سلیکون منگنز و تولید کربن است.

رشنوادی با اشاره به سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری یک شرکت چینی برای کارخانجات سیلیکون منگنز در دهلران، افزود: همه مجوزهای لازم برای این طرح در دهلران صادر شده و چهار هکتار زمین در شهرک صنعتی دهلران نیز برای اجرای طرح اختصاص یافته است.

وی گفت: ۱۰۰ نفر در فاز اول این طرح صاحب شغل می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به علاقه شدید یک شرکت سرمایه گذاری چینی به گوگرد ایلام، افزود: این شرکت قرار است تولید سولفیدکربن به میزان ۶۰ هزار تن را دستور کار قرار دهد.

وی گفت: همچنین یک شرکت اهل کشور روسیه در زمینه بهره برداری نفت و گاز با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در جنوب استان مشغول به کار است.

رشنوادی تصریح کرد: ۸۲۵ میلیارد تومان تبصره ۱۸ در استان سال گذشته پرداخت شده که منجر به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شده است.

وی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات در مرحله انعقاد قرار دارد، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تبصره ۱۸ در سال جاری به استان اختصاص یافته است.

کد خبر 2753879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha