اهدای بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب در استان ایلام

سرویس ایلام - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی​ استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف در میان علاقه‌مندان به کتاب در استان ایلام توزیع و اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، منصور محبی هدف از این اقدام فرهنگی را ارائه خدمات و توزیع هدفمند و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و توجه به خدمات عادلانه فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف​ استان عنوان کرد. 

وی افزود: این کتاب‌ها در موضوعات مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، سیاسی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان و همچنین در مناطق محروم و کمتر برخوردار اهدا و توزیع شده است. 

وی ادامه داد: با ارسال و اهدای کتاب‌های کودک و نوجوان که خوشبختانه مخاطبان بسیاری نیز دارد تلاش کرده‌ایم جوامع هدف کودک و نوجوان را در مناطق محروم شناسایی و با ارسال هدفمند کتاب‌های مناسب بنیادهای دانایی را در آنان تقویت کنیم.

محبی افزود: یکی از اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، توسعه حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مخصوصاً مناطق محروم و کمتربرخوردار و افراد محروم و نیازمند و به‌دور از امکانات فرهنگی بوده که خوشبختانه توزیع و اهدای این​ تعداد کتاب اتفاق مبارکی در حوزه​ فرهنگ توسعه​ کتابخوانی در استان است.​

​وی با اشاره به توزیع کتاب‌های ارسالی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ادامه داد: کتاب‌هایی که از محل خرید استانی، از ناشران بومی، خریداری شده در طول سال جاری و به‌طور مستمر در میان جوامع هدف توزیع شد. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر از تلاش‌های کتابسرای این اداره کل و مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام افزود: در چند سال اخیر این مکان به مرکزی فعال برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در استان تبدیل شده و در تلاش است تا با برنامه‌ریزی دقیق، ضمن شناسایی مخاطبان واقعی، کتاب‌های لازم و مناسب را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند؛ همچنین موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، مجری این جریان فرهنگی در استان بوده و در این چند سال اخیر با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده اقدامات مناسب و تأثیرگذاری برای نظارت این اداره کل انجام داده است.

کد خبر 2753855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha