گلیم هرسین ظرفیتی ممتاز برای رونق اقتصادی منطقه است

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی گفت: خانه گلیم هرسین از ظرفیت‌های ممتاز خوب گردشگری این شهر محسوب می‌شوند که باید از آن برای رونق اقتصادی این منطقه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در سفر به شهرستان هرسین از آخرین وضعیت خدمات رسانی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر مانند هلال احمر، شهرداری، علوم پزشکی، میراث فرهنگی، پلیس راهور و ... به مسافران نوروزی را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از مجموعه تاریخی و تاریخی سراب هرسین و خانه گلیم 

استاندار کرمانشاه در ادامه این برنامه کاری از مجموعه تفریحی و تاریخی سراب هرسین شامل پارک توحید و خانه گلیم و محدوده تاریخی این سراب بازدید کرد. 
در سراب هرسین یک مجموعه آثار تاریخی از دوران ساسانی مانند فراتاش، ساعت سنگی واقع شده‌اند.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید عنوان کرد: هرسین از شهرهای خوش آب و هوا و گردشگری استان کرمانشاه است.

وی افزود: سراب تاریخی هرسین، پارک مجاور آن و همچنین خانه گلیم از ظرفیت‌های ممتاز خوب گردشگری این شهر محسوب می‌شوند که باید از آن ها برای رونق گردشگری و اقتصادی این منطقه به خوبی استفاده کرد.

دکتر صحرایی همچنین از طرح ایجاد یک مسیر گردشگری در بلوار منتهی به مجموعه تاریخی و تاریخی سراب هرسین استقبال کرد.

بازدید از تالار ملل و سینمای هرسین 

پروژه تالار ملل و سینمای این شهر از دیگر طرح‌های مورد بازدید استاندار کرمانشاه بود.

تالار ملل هرسین از جمله پروژه های فرهنگی مصوب سفر رهبر انقلاب است که از سال ۹۶ ساخت آن توسط وزارت ارشاد آغاز شده است. 

این پروژه در ۱۸۵۰ متر زیربنا ساخته شده که شامل سالن اصلی با ظرفیت ۵۰۰ نفر و همچنین یک سالن گالری است و از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
همچنین دکتر صحرایی از آخرین وضعیت پروژه بازسازی سینمای هرسین با ظرفیت ۲۰۰ صندلی بازدید کرد. 

استاندار کرمانشاه تالار ملل و سینمای هرسین را دو پروژه فرهنگی بسیار ارزشمند برای مردم هرسین توصیف کرد که به سرانه فرهنگی این شهر را به بالاتر از سرانه کشوری ارتقاء می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع سریع مشکلات قانونی پروژه تالار ملل، افزود: مدیران شهرستان باید با اولویت منافع مردم با مالک زمین به یک توافق پایدار برسند و پروژه را با کمک اعتبارات سفر رئیس جمهور و وزارت ارشاد تکمیل و به بهره برداری برسانند.

دکتر صحرایی در مورد طرح نوسازی سینمای هرسین گفت: این پروژه مدت ها راکد بوده و پس از اجرای طرح نوسازی در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح در ۱۴۰۱ یک میلیارد تومان است و برای تکمیل نیازمند ۵ میلیارد تومان است که با کمک اداره فرهنگ و ارشاد تلاش می کنیم این اعتبار تامین شود و پروژه در سال جاری به بهره برداری برسد.

همچنین استاندار کرمانشاه از پروژه نوسازی مجموعه ورزشی هرسین شامل زمین چمن مصنوعی و پیست دو میدانی بازدید کرد.
زمین چمن مصنوعی این مجموعه آماده شده و برای تکمیل پیست دو میدانی و روشنایی محوطه ۴ میلیارد بودجه لازم است که از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتبار ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و تامین باقی مانده این اعتبار از سوی استانداری پیگیری می شود.

کد خبر 2753847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha