حفظ بافت پلکانی پاوه یک مطالبه جدی است

سرویس کرمانشاه _ رئیس شورای شهر پاوه تاکید کرد: حفظ بافت پلکانی پاوه به عنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری ایران، برای توسعه این صنعت لازم است و برای تحقق این مطالبه مردم و مسئولین باید اقدامات موثر و بازدارنده ای انجام شود.

به گزارش کردپرس و به نقل از سلام پاوه؛ مسلم قادری با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه با توجه به توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سواستفاده از قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز ، ناظران ، مهندسین و مردم بسته شود.

وی افزود: طبق قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها، رعایت حریم تاسیسات زیربنائی و نظارت بر احداث ساختمان‌های شهر از وظایف شهرداری است.

رئیس شورای شهر پاوه با اشاره به تخلفات حوزه شهری و شهرداری گفت: از جمله تخلفاتی که متاسفانه امروزه در شهر پاوه با آن روبرو هستیم می‌توان به ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پروانه، معضلات مربوط به زمین‌های قولنامه‌ای، اضافه بنا، عدم احداث پارکینگ، تجاوز به معابر شهری و عدم رعایت اصول فنی و تخلف تراکم ساختمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه از نظر شورای شهر، قانون برای همه یکسان است در ادامه تاکید کرد: شهرداری موظف است که بصورت شبانه روزی و با اعلام برنامه زمانبندی بر ساخت و سازهای غیرمجاز یا طبقات اضافه خلاف بر پروانه صادر شده نظارت جدی داشته باشد و ضمن تشکیل پرونده برای ساختمان‌های احداث شده اعم از مسکونی، دولتی و تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۱۰۰ که متاسفانه منبعی برای درآمد شهرداری شده است، تعیین تکلیف نماید.

رئیس شورای شهر از عموم شهروندان خواست شورای شهر و شهرداری را در راستای تحقق این مهم همراهی کنند و در ادامه تاکید کرد: هر شهروند به عنوان یک مدعی العموم ناظر بر ساخت و ساز‌ها باشد زیرا مدیریت ساخت و سازها با هم سو بودن همشهریان، دستگاه‌ها، ارگان ها و ادارات خدمات رسان قطعا میسر می شود.

کد خبر 27489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha