سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی یک شرکت چینی در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ امیر حمزه حیدریان در افتتاحیه کارخانه فروآلیاژ متحدان شرق آسیا از سرمایه گذاری ۱۰میلیون یورویی برای اجرای این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ۲۱ بهمن ماه در آیین افتتاحیه کارخانه فروآلیاژ متحدان شرق آسیا که با حضور رییس سازمان امور مالیاتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و معاون وزیر و رییس سازمان سرمایه گذاری صورت گرفت؛ افزود: برای کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط یک سرمایه‌گذار چینی ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: فروسیلیکو منگنز در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود و این محصول سبب افزایش مقاومت فولاد می‌شود و صنعت خودروسازی کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: مواد اولیه این کارخانه از معادن استان تهیه می‌شود و همچنین غیر از نیروهای فنی که چینی هستند، سایر نیروها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی کرمانشاه طرح فروسیلیکو منگنز را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان و اولین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن معرفی کرد و گفت: امیدوارم اجرایی شدن این پروژه دیگر سرمایه گذاران را ترغیب کند تا از پتاسیل‌های استان کرمانشاه استفاده کنند.

کد خبر 27172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha