افتتاح ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان و بهره مندی بیش از ۱۷ هزار نفر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان در حاشیه مراسم افتتاح ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو انجام شد، گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به ۶۶ روستای دارای مشکل در سطح استان توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس هستیم.

کاکاوند اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را نزدیک به ۵۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرحها ۱۷ هزار و ۵۸ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: این طرح ها در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو اجرا شده است.

به گفته کاکاوند با توجه به جهش اعتباری که امسال در حوزه آب استان بخصوص آب روستایی داشتیم که رقمی نزدیک به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب می باشد، علاوه بر این پروژه ها که امروز شاهد افتتاح آن هستیم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه های متعدد دیگری را نیز در دست اقدام دارد.

وی از آبرسانی به ۴۶۰ روستا دارای تنش آبی در استان خبر داد و اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر پروژه آبرسانی به ۱۲۲ روستا از این تعداد به بهره برداری رسید.

به گفته کاکاوند برنامه شرکت آبفا استان برای آبرسانی به روستاهای باقی مانده از این ۴۶۰ روستا، آبرسانی پایدار به ۵۰ روستا تا پایان اسفند ماه سال جاری، همچنین تلاش برای آبرسانی به ۲۶۰ روستای دیگر تا پایان خرداد ماه سال آینده و بهره مندی اهالی روستاهای باقی مانده از نعمت آب شرب سالم و پایدار تا پایان سال ۱۴۰۱ است. با اجرای این پروژه ها و تکمیل آنها شاهد افزایش شاخص بهره مندی آب شرب استان به عدد ۹۰ درصد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین امروز شاهد افتتاح ۳ پروژه آبرسانی در شهرستان کنگاور با اعتبار بالغ بر ۸۴ هزار میلیون ریال بودیم.

لازم به توضیح است امروز رئیس جمهور دستور افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستای کشور را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد.

طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستای کشور با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر در ۲۱ استان کشور همزمان با دهه فجر امسال افتتاح شد که امروز افتتاح رسمی بهره‌برداری از پروژه‌های آماده شده در این روستاها با ارتباط زنده رییس‌جمهور و وزیر نیرو در پنج استان آذربایجان شرقی، کرمانشاه، قزوین، خوزستان و خراسان شمالی به نمایندگی از سایر استان‌ها انجام شد.

همچنین در ادامه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.

کد خبر 26989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha