انتقاد ائتلاف نصر از به رسمیت نشناختن روز ارتش عراق در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی نخست وزیر اسبق عراق، اقدام اقلیم کردستان در به رسمیت نشناختن ششم ژانویه به عنوان روز ارتش در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از الرافدین، ائتلاف نصر با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد اقدام اقلیم کردستان در به رسمیت نشناختن این روز به منزله توهین به ارتش عراق به عنوان یک ارتش فدرال و ملی است و اقلیم کردستان، بخشی از کشور، حاکمیت، نظام و قدرت آن است.

در بیانیه ائتلاف نصر همچنین آمده است: لازم است اقلیم کردستان به این اقدام "خلاف قانون اساسی و ضروریات نظام فدرالی" پایان دهد.

ائتلاف نصر، از مسئولان اقلیم کردستان خواسته است در راستای وحدت، همزیستی و حاکمیت ملی و منافع همه شهروندان عراق با تنوع دینی، مذهبی و قومیتی شان در رفتار سیاسی و اداری شان، تجدید نظر کنند.

یادآور می شود جوتیار عادل سخنگوی دولت اقلیم کردستان، روز سه شنبه اعلام کرد چهارشنبه ششم ژانویه روز ارتش عراق، در اقلیم کردستان برخلاف سایر مناطق این کشور تعطیل نخواهد بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که پارلمان اقلیم کردستان هجدهم دسامبر گذشته طرح لغو تعطیلی روز ارتش عراق در اقلیم کردستان را در شور اول بررسی کرد. نایب رئیس کمیسیون امنیتی پارلمان اقلیم کردستان در این باره گفت: طرح مذکور، به دلیل اقدامات ارتش عراق علیه مردم کردستان به پارلمان ارائه شده است.

کد خبر 2692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha