بازگشت ٥ درصد سهام تصاحب شده پتروشيمی باختر به بیت‌المال

سرویس آذربایجان غربی- نایب‌رئیس هیئت تفحص از واگذاری «پتروشیمی باختر» به بخش خصوصی گفت: بیش از ٥ درصد سهام تصاحب شده پتروشیمی باختر توسط بخش خصوصی به بخش‌های دولتی و عمومی اعاده و افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال بازگردانده شد.

جلال محمودزاده در این خصوص به کردپرس افزود: طي صدور حكم از سوي شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران و به موجب رای قطعی شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و طبق تصمیم نهایی مرجع صالح قضایی، بیش از پنج درصد سهام تصاحب شده پتروشیمی باختر توسط بخش خصوصی به بخش‌های دولتی و عمومی اعاده و افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال بازگردانده شد.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند تحقيق و تفحص از «پتروشیمی باختر» ادامه دارد، گفت: روند رسیدگی به این پرونده در مراحل آخر خود قرار دارد كه به زودي تكميل شده و در صحن علني مجلس به سمع و نظر نمايندگان خواهد رسيد.

نایب‌رئیس هیئت تفحص از واگذاری «پتروشیمی باختر» به بخش خصوصی گفت: در تحقيق و تفحص از این مجموعه پتروشیمی كه شامل ٧ پتروشيمي در كشور است، پیشتر نیز با حکم دادگاه، ۵۳۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت بازگردانده شده بود.

به گزارش کردپرس، پتروشیمی باختر شامل ٧ پتروشیمی مهاباد، میاندوآب، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اندیمشک و کاویان است که با قیمت تعیین‌شده به بخش خصوصی واگذار شدند.

سهام این هلدینگ به قیمت ١٠٠میلیارد تومان آن هم به صورت اقساطی واگذار شده که تاکنون نیز پرداختی در این زمینه صورت نگرفته است، در حالیکه قیمت واقعی این سهام حدود ٤ هزار میلیارد تومان است، اما واگذاری این هلدینگ بدون کشف قیمت و تنها با هماهنگی هیات مدیره صورت گرفته است.

کد خبر 26738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha