۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
زنگ انقلاب در ایلام نواخته شد

سرویس ایلام - در نخستین روز از دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان ایلام نواخته شد.

به گزارش کردپرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از کشور ما گرفته شده بود، افزود: استقلال کشور توسط بیگانگان به حدی گرفته شده بود که وقتی به شاه دستور ترک کشور داده شده بدون هیچ‌گونه مقاومتی از ایران خارج شد و حتی توان این را نداشت که بگوید شما وارد خاک ما شده‌اید و اینجا خانه‌ی من است.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی‌تبار با بیان اینکه دو بال انقلاب اسلامی ایران، جمهوریت و اسلامیت است، ادامه داد: جمهوریت جنبه‌ی دموکراسی نظام اسلامی است و دموکراسی‌ترین کشور که در سرنوشت خود سهیم هستند ایران است تا حدی که نمایندگان مجلس، اعضای شورا و حتی اعضای خبرگان رهبری را با آرا خود مشخص می‌کنند و اسلامیت هم جنبه اسلامی بودن نظام و تاسی به مکتب نجات بخش دین مبین اسلام است که مردم ایران برای اجرای قوانین الهی و اسلامی انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای دشمنی با آمریکا تنها بخاطر دین اسلام است و سختی‌هایی که کشیده شده و مقاومتی که انجام شده از این جهت است، خاطر نشان کرد: مردم ایران با وجود سختی‌ها و مشکلات پای پیمانی که با امام راحل بسته‌اند، ایستاده‌اند و می‌دانند مشکلات گذرا است هر چند مشکلات اصلی پشت سر گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم گفت: انقلاب های متفاوتی در فرانسه، روسیه، هندوستان و ... و هر کدام به دلایلی مثلا صنعتی، اجتماعی و سیاسی رخ داده است اما انقلاب اسلامی ایران نه یک دلیل سیاسی یا اجتماعی بلکه کاملا حرکتی فرهنگی و متمایز بود و اکنون شاهد قرار گرفتن این کشور در جایگاه‌های ویژه‌ جهانی است.

علی درویشی عنوان کرد: با اشاره به اینکه به عنوان نمونه در دوران قبل از انقلاب در استان ایلام تنها یک دانشکده کشاورزی با ۳۰۰ دانشجو وجود داشت، افزود: امروز به برکت وقوع انقلاب اسلامی بیش از ۷۵۰۰ دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند و بر خلاف آن زمان که سرباز جهت تعلیم به مناطق مختلف فرستاده می‌شود الان به صورت رسمی فعالیت علمی و آموزشی صورت می‌گیرد.

کد خبر 26615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha