درخواست آمریکا برای خارج کردن همه زندانیان داعشی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا از همه کشورهای جهان خواست شهروندان زندانی وابسته به داعش خود را که در شمال شرق سوریه به اسارت در آمده اند از این منطقه خارج کنند.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به کنترل نیروهای کرد-عرب سوریه بر زندان صناعه حسکه پس از یورش داعش و شورش جنگجویان این گروه در داخل زندان، واکنش به موقع و جسورانه نیروهای دموکراتیک سوریه به این حمله را قابل تقدیر دانسته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکتیک های به کار رفته توسط داعش در حمله به این زندان را یادآور ادامه تهدید این گروه برای جهان عنوان کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است نیروهای دموکراتیک سوریه به همراه آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف مبارزه با داعش توانسته اند رهبران داعشی را که در این حمله دست داشته، کشته و یا اسیر کنند.

ند پرایس از کشورهایی که اتباعشان در داخل کمپ ها و اردوگاه های تحت کنترل کردهای سوریه اسکان داده شده اند، خواسته است اتباع داعشی خود به همراه خانواده هایشان را از شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردهاست، خارج کنند.

او بر ادامه اجرای برنامه های آمریکا برای ایجاد ثبات در منطقه شمال شرق سوریه تاکید کرده و گفته است آمریکا به اجرای تعهد خود به همکاری با شرکای محلی در شمال شرق سوریه ادامه می دهد.

کد خبر 26565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha