استقلالِ عمل شرط موفقیت استاندار کرمانشاه / سیدعلاء الدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ فشارهای نمایندگان برای اثرگذاری بر انتصابات مدیران همراه و همسو با خود، تبدیل به یکی از موانع جدی توسعه در کرمانشاه شده است. سیدعلاء الدین حیدری از فعالان مدنی و اجتماعی اهل سنت کرمانشاه در قالب یادداشتی به این موضوع پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ مدیریت درسطح یک استان کار سخت و پیچیده ای است. سخت از باب مشکلات زیاد و پیچیده از منظر فراوانی نظرات و نگاه ها به نوع و جنس مدیریت می باشد که کار را سخت می کند. اما در کرمانشاهِ ما، سختی و پیچیدگی آن به مراتب بیشتر است چرا که هم گوناگونی نظرات زیاد و هم دخالت های پیرامونی و فشارهای خارج از قانون بر مدیریت ارشد استان شدید است.

اگر بخواهیم فشارها را درصدی کنیم شاید بتوان گفت که ۹۰ درصد فشارها از جانب نمایندگان مجلس وارد می شود. رسم ناصوابی که معمولا در اغلب دولتها باب بوده است، یعنی انتصابات را نمایندگان به جای دولت و مدیر ارشد آن در استان مدیریت می کردند.

دخالت های سلیقه ای و انتصابات محفلی و ستادی برخی نمایندگان آفت مدیریت بوده و هیچ حاصلی برای توسعه استان ندارد چرا که معمولا مدیران پخته شده در کوره نمایندگان، حواسشان نه به دولت بلکه به نماینده حامی و انتخابات بعدی آنها است.

برای موفقیت فرایند مدیریت در توسعه استان باید تیمی هماهنگ، منسجم و همراه با دولت و استاندار تشکیل شود چرا که اگر مدیران هماهنگی لازم را با مدیر ارشد استان نداشته باشند، قطعا چرخ مدیریت توسعه استان نخواهد چرخید و در واقع ماشین توسعه در همان ابتدای کار متوقف خواهد شد.

بنابراین دولت در استان به مجموعه مدیران همدل و جهادی نیاز دارد که تمام نگاهشان به سوی برنامه های دولت و همگام با استاندار باشند.

توصیه می شود که نمایندگان محترم هم بجای تمرکز بر روی دخالت در انتصابات بر وظایف تقنینی و نظارتی کلان خود متمرکز شوند. استقلالِ عمل استاندار، شرط موفقیت ایشان است و قدم اول استقلالِ عمل، آزادی در انتصابات بر اساس معیار های قانونی و سیاست‌های دولت سیزدهم می باشد که باید رعایت شود. لذا ایجاد حواشی و فشار بر استاندار در انتصابات کاری ضد منافع استان و بر خلاف منویات مقام معظم رهبری می باشد.

ضمن حمایت از اقتدار و استقلال استاندار محترم در انتصابات، از همه نمایندگان و گروههای سیاسی استان خواهشمندم که از دخالت بپرهیزید و بجای آن همدلی و همفکری ها را دریغ نکنید.

قطعا برای توسعه استان انسجام و دوری از تفرقه شرط اول و لازمه پیشبرد اهداف دولت است. دخالت ها در انتصابات چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه استان می گذارد و بجای تسهیل شرایط، مانع ایجاد می کند.

کد خبر 26424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha