عدم تبعیض دهیاری ها باعث آبادانی در روستا می شود

سرویس ایلام - فرماندار شهرستان سیروان گفت: رعایت قانون و مقررات و تلاش برای توسعه همه جانبه بدون تبعیض باعث رونق و آبادانی روستاها می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علیرضا رئیسی در جلسه با دهیاران شهرستان با بیان اینکه از ظرفیت بسیج و هیأت های امنای مساجد برای توسعه روستاها استفاده شود، افزود: تکریم خانواده های معظم شهدا، پیگیری مشکلات آرد و نان، تشکیل تعاونی برای رفع مشکلات روستاها، برنامه ریزی برای عمران روستایی، اولویت بندی زیرساخت های منطقه از وظایف دهیاری ها می باشد که با هماهنگی ناظران مناطق می توانند برای رفع مشکلات روستا چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به رفع مشکلات فرهنگی، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی روستاهاست، اظهار داشت: دهیاری نمایندگان دولت در روستاها هستند و می بایست بدون تبعیض به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

فرماندار شهرستان سیروان تصریح کرد: از زمان تاسیس دهیاری و شورا در روستاها تحولات قابل توجهی انجام شده که در بازدیدهای میدانی این تغییرات به عینه دیده شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات نظام، تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به روستاها و رفع مشکلات فرهنگی، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی در سطح روستاها بوده که خوشبختانه در این منطقه دهیاران عملکرد مناسبی داشته اند.

فرماندار شهرستان سیروان گفت: یکی از انتظارات مهم از دهیاران تقویت تسلط به قوانین و مقررات و شرح وظایف است که در صورت تحقق این انتظار، دهیاران بازوان توانمند دولت خواهند بود.

رئیسی با بیان اینکه دهیاری ها به نوعی مسئول مدیریت بحران در روستاها هستند،افزود: دهیاران می بایست مشکلات و نقاط بحرانی را شناسایی کنند و به فرمانداری ارسال تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستا و رعایت کاربری های طرح هادی از مهمترین وظایف دهیاران می باشد که انتظار می رود به این مسئله مهم توجه جدی شود.

کد خبر 26353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha