تکذیب حمله راکتی به پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ارتش عراق حمله راکتی به یکی از پایگاه های محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در غرب این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده عملیات جزیره در استان الانبار در غرب عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) تاکید کرد که گزارش های حاکی از حمله راکتی به پایگاه هوایی عین الاسد در شهرستان هیت در شمال این استان مرزی به عنوان یکی از پایگاه های محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بی پایه و اساس است.

سرلشکر المحمدی در این باره اظهار داشت: گروه تروریستی داعش اواخر شب گذشته اقدام به شلیک راکت های کاتیوشا با بُرد تنها شش کیلومتر از غرب شهر هیت کرد که بدون هیچ گونه خسارتی، به یک بیابان دورافتاده اصابت کردند.

فرمانده عملیات جزیره در ادامه نیز تصریح کرد: صحبت درباره رهگیری موشک های شلیک شده از سوی سامانه پاتریوت آمریکا عاری از صحت است و موشک ها نیز به یک زمین بیابانی در فاصله نزدیک به 40 کیلومتر از پایگاه عین الاسد افتادند.

این در حالی است که پیشتر برخی رسانه های خبری به نقل از منابع امنیتی ضمن اعلام این که دو راکت کاتیوشا بامداد امروز به جاده عمومی در محدوده روستای المعموره در غرب شهر هيت اصابت کردند، مدعی شده بودند که راکت های مذکور در آستانه اصابت به پایگاه هوایی عین الاسد به عنوان دومین پایگاه هوایی بزرگ در عراق قرار داشتند با این حال سامانه موشکی زمین به هوای پاتریوت، آنها را رهگیری کردند.

کد خبر 257944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha