دادستانی کردستان با تهدید کنندگان سلامت جامعه برخورد می‌کند

سرویس کردستان- دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: دادستانی به عنوان مدعی العموم در راستای رسالت خود برای ایفای سهم در برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مصمم به برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه است.

به گزارش کُرد پرس، محمد جباری با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان همزمان با سراسر کشور افزود: با توجه به اینکه محدودیت تردد ورود مسافران و خروج شهروندان از سطح شهرها مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بوده و این محدویت ها در تمامی شهرهای کردستان نیز اعمال شده و از طریق رسانه‌های جمعی نیز به اطلاع مردم رسیده است.

وی اضافه کرد: اکنون دادستانی هشدار می‌دهد هر مرجع و افرادی که بخواهند به مصوبات تمکین نکنند و همراه ستاد مبارزه با کرونا نباشند قطعا اقدام آنان تهدید علیه بهداشت عمومی حساب می شود و طبق قانون با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

جباری یادآور شد: دادستانی در مرحله تصمیم سازی ستاد استانی مبارزه با کرونا و شورای تامین استان به منظور اعمال محدودیت‌های تردد و ورود خروج افراد از شهرستان‌ها دخیل بوده و هم اکنون نیز در مرحله اجرا با تمام قوا از دستگاه‌های متولی و انتظامی در اجرای این مصوبات پشتیبانی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: الان نیز هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در یک مکان شود جرم گردانندگان این تجمعات و افرادی که باعث و بانی آن باشند از منظر قضایی اقدام تهدیدی علیه بهداشت عمومی و اقدام علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی می‌شود و به عنوان مباشرت یا معاونت در جرم با اشد مجازات با آنان برخورد می شود.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که اقدام به بازگشایی و دایر کردن مغازه‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیر ضروری کنند علاوه بر آنکه واحد صنفی آنان پلمب می‌شود و پس از تشکیل پرونده قضایی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: ماندن در خانه و صبوری برای تداوم آن به منظور کاهش خطر شیوع ابتلا و کمک به کادر درمان از جمله توصیه ‌های متخصصان وزارت بهداشت و درمان در شرایط شیوع کرونا است و دستگاه قضایی نیز بر این نکته تاکید دارد.

کد خبر 257650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha