اهدای بیش از ۱۳۰۰ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان در قرنطینه خانگی

سرویس ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با عنایت به قرنطینه خانگی مردم، از اهدای بیش از ۱۳۰۰جلد کتابِ کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانانِ در خانه، خبر داد.

عمران خودآموز به کردپرس گفت: در راستای غنی سازی اوقات کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده هاشان در منزل به سر می برند و با هدف تشویق به کتابخوانی،بیش از ۱۳۰۰ جلد کتاب با موضوعات مذهبی، علمی، رمان، مجموعه داستان،مجموعه شعر،کتاب های تصویری، دفاع مقدس،داستان زندگی و...با همکاری موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام اهدا و توزیع شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان افزود: در راستای مشارکت موثر انجمن ها و صنوف مستقر در مجتمع فرهنگی هنری ایلام،گروهی مجازی با شعار «کرونا را شکست می دهیم» تشکیل شده و اقدامات فرهنگی، هنری، رسانه ای و سایر فعالیت های عمومی در شرایط فعلی و قرنطینه ی خانگی مردم، مدیریت، هماهنگی و اجرایی می شود که اهدا و توزیع کتاب های"کتابسرا"به جوامع هدف یکی از اقدامات این جریان است که در حال اجراست.

خودآموز افزود: قرنطینه ی خانگی مردم و توصیه و تاکید مسئولین در این راستا می تواند فرصت های مطالعاتی مناسب برای کودکان و نوجوانان به وجود بیاورد و "کتابسرا"ی این اداره کل با آماده سازی و توزیع کتاب های موجود بر تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه کمک می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: جریان اهدا و توزیع کتاب و اقلام فرهنگی این اداره کل برای جوامع هدف در استان تا شکست کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و در فازهای بعدی اهدا کتاب های ادبی (شعر، رمان، داستان) و آثار کردی مولفان بومی،در اولویت بعدی اهدا برای مردمی که در خانه هستند، قرار خواهد داشت.

وی ارزش ریالی کتاب های اهدا شده را بیش از دویست میلیون ریال بر آورد کرد.

کد خبر 257643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha