نقض قوانین قرنطینه کرونا در اربیل توسط نایب رئیس پارلمان کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس پارلمان کردستان، پس از بازگشت به اقلیم کردستان از سفری که به آلمان انجام داده بود، با هیئت همراه خود، از اجرای قرنطینه کرونا سرباز زده و قوانینی را که در اقلیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده، نقض کرده است.

به گزارش کردپرس، دولت اقلیم کردستان، پس از شیوع ویروس در کشورهای مختلف جهان، قوانینی را برای جلوگیری از شیوع آن در اقلیم اعمال کرده و از جمله تمامی شهروندان اقلیم و مسافرینی که از دیگر کشورها وارد اقلیم می شوند، باید بدون استثنا در قرنطینه 14 روزه قرار بگیرند و تاکنون حدود 4 هزار نفر در اقلیم، بر این اساس و برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

اما پایگاه خبری آژانس در اقلیم کردستان گزارش داده که هیمن هورامی نایب رئیس پارلمان کردستان، این قوانین را نقض کرده است.

در خبری که آژانس در این رابطه منتشر کرده آمده که هیمن هورامی به همراه هیئتی به آلمان سفر کرده و پس از 4 روز اقامت در این کشور در 19 اسفند / 9 مارس به اقلیم بازگشته، اما او و هیئت همراه تحت قرنطینه کرونا قرار نگرفته اند.

در این خصوص خانزاد یوسف رئیس کمیسیون بهداشت در شورای استانی اربیل، به آژانس گفت که گذراندن قرنطینه، برای تمامی شهروندان اقلیم که از کشورهایی که کرونا در آن ها شیوع یافته بازمی گردند، اجباری است و هیمن هورامی نیز اگر در این کشورها بوده بدون شک باید با هیئت همراه خود قرنطینه شود.

وی اشاره کرد که بنا به حکم وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، تمامی شهروندان عادی و مقامات و مسئولین اقلیم در صورت نقض قوانین و تدابیر پیشگیری از کرونا، باید به شدت مجازات شوند.

در همین حال کاروان گزنه ایی از اعضای هیئت همراه هیمن هورامی در سفر به آلمان، به آژانس گفت که در شهری که هیمن هورامی و هیئت همراه در سفر خود در آن اقامت کرده اند یک مورد ابتلای به کرونا ثبت شده، اما اعضای این هیئت پس از بازگشت به اقلیم کردستان تحت هیچ گونه قرنطینه ای قرار نگرفتند.

تاکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به 38 مورد رسیده و نیروهای پلیس اقلیم افرادی را که پس از بازگشت قوانین قرنطینه را نقض می کنند، شناسایی و بازداشت می کنند.

پیشتر ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان و کمال کرکوکی از رهبران برجسته حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کردند که پس از بازگشت از سفر خارجی به اقلیم تحت آزمایش سلامت قرار گرفته و سپس خود را قرنطینه کرده اند.

کد خبر 256840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha