با شعار نمی توانیم کرونا را شکست دهیم

سرویس ایلام - دادستان مرکز استان ایلام در هشتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام عنوان کرد: با شعار نمی توانیم کرونا را شکست دهیم. نمی‌توانیم این شعار را بدهیم که در خانه بمانیم اما از آن طرف کسب و کار ها آزاد باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، افشار خسروی زاد افزود: همه ما باید با اتحاد و همدلی کرونا را شکست بدهیم این همدلی به وجود نخواهد آمد مگر آنکه اول مصوبات خود را کارشناسی شده و دارای ضمانت اجرا کنیم ، قانونی که ضمانت اجرا نداشته باشد توصیه نامه ای اخلاقی بیش نیست.

وی افزود: خیلی از مردم توصیه ها را رعایت می کنند اما حتی یک نفر کافیست تا همه را مبتلا نماید باید باور کنیم که همه داخل کشتی سلامت هستیم و فقط یک نفر هنجارشکن کافیست برای غرق همگی.

دادستان مرکز استان ایلام ادامه داد: مصوبات ما نبایستی به گونه‌ای باشد که مردم را در حالت تردید و دودلی قرار دهد. بالاخره بایستی تکلیف مشخص شود که آیا ما کرونا را جدی بگیریم یا نه؟ در خانه بمانیم یا نه ؟ اگر در خانه بمانیم زمینه اجرای آن به چه نحو است؟ نمی‌توانیم این شعار را بدهیم که در خانه بمانیم اما از آن طرف کسب و کار ها آزاد باشند از آن طرف اماکن پرجمعیت و اداراتی که دارای ارباب رجوع زیاد هستند را مدیریت نکنیم نمی توانیم یک تعداد اعضای خانواده را حبس خانگی کنیم و دیگری بدون رعایت پروتکل بهداشتی در سطح جامعه حضور داشته باشد.

خسروی زاد توضیح داد: به نظر بنده اگر ما فقط ده روز قرنطینه خانگی را اجرا می کردیم امروز این همه مبتلا را نداشتیم ولی با این اوصافی که داریم پیش می رویم بعید میدانم بتونیم به خوبی از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم بایستی تصمیمات و مصوبات قبلی را به بوته نقد بگذاریم نظر مردم را نیز بخواهیم و استماع کنیم به نظر و مطالبه عمومی مردم احترام بگذاریم و تصمیم بگیریم به تجربه ثابت شده است تا مردم پای کار نباشند ما نمی توانیم موفق باشیم.

وی تأکید کرد: کادر پزشکی ما پرسنل وزارت بهداشت ما با این تصمیم گیری هایی که ما داریم و این عدم رعایت پروتکل های بهداشت جهانی را ناتوان کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک نمی‌توانیم به این شیوه پاسخگوی به نیازهای درمانی مردم باشیم باید از کشورهای موفق از جمله چین الگو برداری کنیم که بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم.

کد خبر 256823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha