دموکراتیزه شدن سوریه در گرو دستیابی کردها به حقوقشان است

سرویس سوریه - احمد خوجه، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی عنوان کرد: دموکراتیزه شدن سوریه در گرو دستیابی کردها به حقوقشان است.

به گزارش کردپرس، احمد خوجه، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی با اشاره به راه سوم در حل و فصل بحران سوریه عنوان کرد: «ما نمی خواستیم بحران در سوریه به جنگ تبدیل شود ولی علی رغم تمام تلاش هایی که در این راستا انجام دادیم نتوانستیم مانع از آن شویم. ولی نباید فراموش کرد که راه حل سیاسی برای بحران سوریه هنوز ممکن است. ما باور داریم که بحران سوریه را خواهیم توانست از طریق راه های سیاسی حل کنیم. بحران سوریه با دیالوگ ملت سوریه حل خواهد شد. ما به عنوان PYD درهایمان هر زمان بر روی دیالوگ و گفتگو باز است. برای این کار نیز آماده قبول مسئولیت هستیم. ما منافع سوریه را اساس قرار می دهیم».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، خوجه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «بخش بسیار زیادی از دموکراتیزه شدن سوریه به دستیابی کردها به حقوقشان بستگی دارد. تمام احزاب سیاسی کرد نیز برای دستیابی به یک اتحاد باید تلاش کنند. ما تا کنون برای اتحاد کردها مبارزه کرده ایم و بعد از این نیز همین مبارزه را ادامه خواهیم داد. اداره خودگردان کردها در یک سوریه دموکراتیک تنها به این مبارزه وابسته است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha