غافلگیری «نوروزی» با اولین برف زمستانی /  بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ اولین بارش معمولی برف در کرمانشاه، شهرداری کرمانشاه و شهردار جدید را غافلگیر کرد و صبح امروز بسیاری از شهروندان با جاده‌های یخ زده و لغزنده مواجه شدند.

خبرگزاری کردپرس _ شب گذشته کرمانشاه شاهد اولین برف زمستانی خود بود. برفی که هرچند در مقایسه با سالیان نه چندان دور، آنقدرها هم قابل ملاحظه نبود ‌ولی شهرداری کرمانشاه را حسابی غافلگیر کند. به نحوی که صبح امروز سه شنبه، هنگامی‌ که شهروندان از خانه‌های خویش خارج شدند با خیابان های یخزده و به شدت لغزان روبرو شدند‌.

در خیابان های اصلی شهر، خبری از شن و نمک پاشی نبود و بسیاری از شهروندان در این خیابان های یخ زده با دشواری و استرس بسیار، خود را به محل کار رساندند. و وقوع تصادف های ناخواسته به دلیل لغزندگی جاده، برخی شهروندان را دچار ضرر و زیان کرد.

ظاهرا همه چیز حکایت از غافلگیری مجموعه شهرداری کرمانشاه و نادر نوروزی سکان دار جدید آن داشت، آن هم با اولین برف زمستانی.

نکته مهم اینکه بارش برف در شهر کرمانشاه از عصر روز گذشته آغاز شد و بسیاری از خانواده ها شادمان از این برف، تا پاسی از شب را در پارک‌ها و حاشیه جاده ها به ساخت آدم برفی و برف بازی پرداختند. در واقع همه شهر از این بارش برف خبردار بودند.

این غافلگیری در شرایطی رخ داده که بارش برف در زمستان و به خصوص دی ماه، یک اتفاق کاملا طبیعی است و قاعدتا باید حداقل آمادگی قبلی برای بارش یک برف وجود می داشت. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی می توان از چند روز قبل به شکل دقیق از تغییرات دمایی و آب و هوایی مطلع شد و در این شرایط امکان غافلگیری صددرصدی، تقریبا نزدیک به صفر است.

کد خبر 25616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha