استقرار یک تیم پزشکی با هدف مقابله با کرونا در فرودگاه قامیشلو

سرویس سوریه-دولت سوریه یک تیم پزشکی را با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا توسط مسافران خارجی به سوریه، در فرودگاه قامیشلو مستقر کرد.

به گزارش کُردپرس، منابع خبری در شمال سوریه به خبرنگار کُردپرس گفتند،اداره کل بیمارستان قامیشلو وابسته به دولت مرکزی سوریه روز گذشته شنبه ۲۹ فوریه، یک تیم پزشکی را در فرودگاه قامیشلو مستقر کرد.

وظیفه این گروه پزشکی نظارت بر سلامت مسافران ورودی به سوریه و نظارت بر هرگونه موارد مشکوک به ویروس "کرونا" است.

این منابع تاکید کردند، دستورات پزشكي برای جلوگیری از ابتلای شهروندان‌ سوریه به ویروس کرونا توسط كميسيون وزارت بهداشت دولت و كاركنان بيمارستان ملی سوریه تهيه شده و دولت سوریه برای اطمینان از ایمنی و رعایت نکات بهداشتی، یک سری اقدامات پیشگیرانه را برای مسافرانی که از خارج از سوریه می‌آیند، وضع کرده است.

به گفته منابع خبری کُردپرس از شمال سوریه تاکنون هیچ گونه پرونده پزشکی برای کسانی که وارد فرودگاه و بیمارستان ملی قامیشلو شده‌اند، ثبت نشده است.

بیشتر پروازها به سوریه به جز برخی پروازها که از بیروت پایتخت لبنان انجام می شود، به دمشق پایتخت سوریه وارد می‌شوند.

همچنین اداره گذرگاه مرزی سمیلکا سه شنبه هفته گذشته، یک مقر پزشکی برای معاینه مسافرینی كه از منطقه كردستان عراق وارد شمال سوریه می شوند دایر کرده است.این مقر پزشکی به عنوان یك اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال هرگونه ویروس "كرونا" به مناطق شمال و شرق سوریه، در نظر گرفته شده است.

کد خبر 255309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha