لاریجانی: مجلس رکن مهم مردم‌سالاری دینی است

سرویس ایران - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مجلس به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری نظام و خانه ملت و رکن مهم مردم سالاری دینی جایگاه مهمی برای تصمیم‌گیری می‌باشد.

به گزارش کُرد پرس، علی لاریجانی روز جمعه با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، درقم ، در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک این روز سرنوشت ساز به ملت ایران اظهار داشت:‌ مردم با حضور درانتخابات و انداختن رای خود درصندوق ، دو کار انجام می‌دهند اول ،سازمان کشور را برای اداره بهتر امور تقویت می کنند و دوم اینکه پشتیبانی سیاسی و امنیتی از کشور می‌نمایند.

وی افزود:درروزهای اخیر آنچه خیلی تکرار شده ازسوی مسئولان آمریکایی و رسانه‌هایشان تلاش برای مایوس کردن مردم برای شرکت درانتخابات است.می خواهند از این ظرفیت استفاده کنند و بعد فشارهای خود را علیه ملت ایران گسترش دهند

وی ادامه داد: بنابراین رای دادن هر ایرانی که حدود نیم ساعت تا یک ساعت به طول می انجامد هم کارآمدی سیستم کشور برای حل مسایل را نشان می‌دهد، هم انتخاب افراد شایسته که مورد نظر مردم عزیز است محقق خواهد شد.

لاریجانی گفت:نکته بعد این که حریف را پس می زند وقتی میزان مشارکت مردم افزایش یابد طرف مقابل مجبور است که به همان میزان از خواسته‌های خود صرف نظر کند و آن را کاهش دهد.

وی بیان کرد:از این جهت امروز روز بسیار مبارکی برای ملت ایران است، امید است نتیجه انتخابات نیز مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد.

وی ادامه داد: قطعا مجلس به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری نظام و خانه ملت و رکن مهم مردم سالاری دینی جایگاه مهمی برای تصمیم گیری است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرض کنیم بودجه کشور هرسال باید در مجلس تصویب شود این که چه مقدار به روستاها برسد، چه مقدار برای کارهای زیر بنایی و حل مسایل تولیدی، چه مقدار برای پرداخت یارانه ها همه این ها در مجلس تصویب می شود.

وی بیان کرد: لایحه این امور باید در مجلس بیاید و تصمیم گیری شود، موضوع مسکن از جمله مسائلی بود که در همین مجلس بحث شد و راهکاری که اکنون در آن مطرح است برای خانه دار شدن افرادی که خانه ندارند، مسکن ایجاد شود یا زمین در شهر و روستا در اختیارشان قرار گیرد در مجلس تصمیم گیری شده‌است.

وی ادامه داد: این که جوانان ما در روستاها بتوانند شغل مناسب داشته باشند و مجبور به مهاجرت نشوند در مجلس تصمیم گیری شد که از صندوق توسعه ملی و اعتبارات بانک ها تسهیلات ارزان قیمت داده شود تا در حاشیه روستا ها با ایجاد صنایع اشتغال برای مردم بومی فراهم شود.

لاریجانی گفت: بنابراین تصمیمات مهمی که به زندگی روزمره مردم مربوط است و یا تصمیماتی که به آینده کشور مربوط است در مجلس تصویب می‌شود.

وی بیان کرد: در همین قانون برنامه ششم شورای معادنی که برای استان ها درنظر گرفته شد برای این بود که دیگر کسی لازم نباشد از استان برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری در معدن به تهران مراجعه کند.

وی ادامه: همچنین قانون تسهیل فضای کسب و کار این اختیار را به استانداران داد تا با امکاناتی که در استان ها است سهمی را برای سرمایه گذاری در استان ها داشته باشند.

رییس مجلس گفت: بنابراین حضور پرشور مردم در پای صندوق ها رای و پشتیبانی جدی از مجلس و انجام انتخاب های شایسته ای داشته باشند بر اساس ملاک هایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاراتی داشتند، آن وقت مجلس از قوت خوبی برای حل مسائل مردم برخوردار خواهد بود و هم می تواند دشمن را به عقب براند.

وی بیان کرد: نمره مجلس دهم در موضوعات مختلف متفاوت است، بیش از ۲۰۰ قانون در مجلس تصویب شد که بسیار مهم است مانند قانون مربوط به استاندارد، قانون هوای پاک، قانون خاک، قوانین برای تسهیل کسب و کار این مجموعه قوانین ریل گذاری برای آینده کشور در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: قانون تجارت که قانون مادر است، قانون ارزش افزوده، قانون بانک همه از این دست هستند، یعنی مجلس محلی است که مسایل کلان کشور در آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

لاریجانی گفت: درکنار این بحث نظارت است، بحث سئوال از رییس جمهوری در همین رابطه با نظارت بود، بحث سئوال و استیضاح وزرا در همین رابطه نظارت بود، که آیا بخش های اجرایی کشور وظیفه خود را به درستی انجام می دهند.

وی بیان کرد: بعد نظارتی در مجلس موضوعی است که بخش های اجرای کشور را مورد بررسی قرار می دهد که کار خود را درست انجام می دهند یا نه و اگر غیر این است آنان را به ریل اصلی برگرداند.

وی ادامه داد: بخش دیگر دیوان محاسبات است که نظارت مستمر بر نظام بودجه ریزی دارد و کار خود را انجام می دهد و مرتب گزارش می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بعد از برگزاری انتخابات نیز در اولین جلسه مجلس تفریق بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد یعنی نمایندگان اشکالات اجرایی در بودجه را متوجه می‌شوند و بر اساس آن قانون بودجه بعدی را مورد ملاحظه قرار می‌دهند.

کد خبر 254441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha