ورود زنان به عرصه تولید و اشتغال بسترساز توسعه جامعه است

سرویس کرمانشاه _ زنان نیمی از جمعیت فعال کشور ما را تشکیل می دهند ورود آن ها به عرصه تولید و اشتغال، بسترساز توسعه جامعه است.

به گزارش کردپرس و به نقل از هزارماسوله، معاون سیاسی فرماندار پاوه در همایش مشاوره آموزشی و شغلی مددجویان دستگاههای حمایتی در پاوه در سخنانی اظهار داشت: نیمی از جمعیت فعال کشور ما را جامعه زنان تشکیل می دهند و همان ظرفیت و قدرتی که مردان در جوامع انسانی دارند به همان اندازه زنان هم از آن برخوردارند.

فرشاد شیخی افزود: امروزه با شکل گیری صنعت و تکنولوژي برخلاف گذشته بسیاری از فعالیت های سخت و کارهای یدی و طاقت فرسا از حوزه انسان خارج شده و حتی مردان هم دیگر به آن امورات نمی پردازند.

وی گفت: صنعت و تکنولوژی به مرور زمان جای انسان را می گیرد و بسیاری از کارهای سخت توسط ماشین انجام می شود و جامعه ما هم تا رسیدن به نقطه مورد انتظار فاصله چندانی ندارد و رفاه بشر بیشتر می شود.

وی ادامه داد: اگر به شرایط زندگی در قبل از ورود به عرصه تکنولوژی تا قبل از دهه های ۳۰ تا ۵۰ نگاه کنیم به خوبی خواهیم دید که زنان و مردان در اقتصاد خانواده دخیل بوده اند. و زنان و فرزندان هم دوشادوش مردان کار کرده اند. و اگر برای خانواده ها توفیقی حاصل شده حاصل زحمات تک تک اعضای خانواده بوده است.

شیخی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: این جنگ با مجاهدت و ایثار و تلاش و کوشش مردان و زنان به پایان رسید و به مدد همکاری و اتحاد بین مردم و دخیل بودن تک تک خانواده های ایرانی بر جنگ فائق آمدیم.

معاون سیاسی فرماندار پاوه گفت: امروز به مثابه دوره های گذشته خواهانیم که دوباره عزم ملی شکل بگیرد و دوباره زنان و فرزندان ما در اقتصاد خانواده دخیل باشند.

شیخی افزود: امروزه با توجه به توقعات کاذب در بعضی از خانواده ها نباید فرهنگ کار و تلاش و ورود به عرضه های تولیدی در بین مردم به مثابه عار تبدیل شود . نقش امروزه خانواده در ورود به فعالیت های تولیدی و اقتصادی میتواند به نسل نو و جوانان و جامعه ما برای تامین زندگی و آتیه آنان و جریان فرهنگ کار در کشور جهت دهد.

زنان در خانواده ها بیشترین نقش کلیدی را در این زمینه دارند . امروز برای جهت دهی خانواده ها هرکس که توانایی کار کردن را دارا است باید در صحنه حضور یابد.چرا که با حضور آحاد جامعه در اقتصاد میتوان ظرفیت های خاموش جامعه را فعال نمود.

وی تصریح داشت: کشور ما امروز نیاز به تولید و توسعه دارد و این اتفاق نخواهد افتاد مگر با ورود همه مردم در حیطه اقتصاد.

معاون سیاسی فرماندار پاوه گفت: لازمه رشد جامعه تقویت اراده هاست و شما باید در راستای اهداف خود و خانواده هایتان قدم بردارید و از آموزش و کسب مهارت هم غافل نشوید.

کد خبر 25425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha