ضرب و شتم بازماندگان قتل عام قونیه در صحن دادگاه

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه بازماندگان خانواده قتل عام شده دده اوغولاری را در صحن دادگاه به دلیل اعتراض آنها به روند شهادت مظنونین به قتل مورد ضرب و شتم قرار داد.

به گزارش کردپرس، در جلسه صبح امروز دادگاه رسیدگی به پرونده کشتار خانواده دده اوغولاری، خانواده کُرد ساکن قونیه، پلیس ترکیه با بهانه ایجاد سر و صدا از سوی بازماندگان این خانواده در صحن دادگاه به آنها حمله ور شد و مورد ضرب و شتم قرار داد.

بنا برگزارش خبرنگار مزوپوتامیا که در صحنه حضور داشت، در جریان رسیدگی به پرونده حمله به خانواده دده اوغولاری و دشمنی ده ساله با این خانواده از سوی دو خانواده متهم، دو تن از مظنونان این قتل که پیشتر سابقه ده ساله دشمنی با این خانواده را داشتند، از اساس حمله به این خانواده را انکار کردند. علی کلش یکی از متهمان این جنایت اعلام کرد که در روز حادثه در خانه در حال صرف افطار بوده است. عایشه کلش دیگر متهم این جنایت که سابقه شکایت از خانواده دده اوغولاری را در ده سال گذشته داشته است، اعلام کرد که اصلا این خانواده را نمی شناسد و نام آنها را هم نمی داند.

پس از اظهارات این دو متهم بازماندگان خانواده دده اوغولاری در اعتراض به شهادت این افراد گفتند: دروغ نگوئید...

پس از آن نیروهای پلیس با حمله ور شدن به جایگاه بازماندگان خانواده دده اوغولاری، آنها را روی زمین خوابانده و مورد ضرب و شتم قرار دادند. هیأت دادگاه نیز با اعلام استراحت، از صحن دادگاه خارج شد. حاضران در جلسه شامل وکلا و خبرنگارها به خشونت پلیس علیه بازماندگان خانواده دده اوغولاری اعتراض کردند و سپس پلیس همه افراد حاضر در سالن را از آنجا خارج کرد.

احتمالاََ جلسه این دادگاه در صورت تشخیص ریاست دادگاه در عصر امروز ادامه پیدا خواهد کرد.

جزئیات درباره قتل عام خانواده کُرد ساکن قونیه را بخوانید.

کد خبر 25326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha