مصرف گاز در آذربایجان غربی رکورد زد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: مصرف گاز در استان طی سه ماه پاییز به یک میلیارد و ۸۶۹ میلیارد متر مکعب رسید که رکورد جدیدی در مصرف گاز محسوب می‌شود.

به گزارش کردپرس، علیرضا شیخی در این زمینه با بیان اینکه مصرف گاز در آذربایجان‌غربی طی فصل پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است، افزود: در پاییز سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۷۸۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده بود.

او با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا انتهای پاییز چهار میلیارد و ۵۶۹ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی به مصرف رسیده است، اضافه کرد: طی سال گذشته نیز در همین مدت چهار میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب گاز به مصرف رسیده بود که حاکی از افزایش چهار درصدی مصرف گاز طی سال جاری است.

شیخی، بیشترین میزان مصرف گاز طی سال جاری را مربوط به روز ۱۴ آذرماه امسال دانست و افزود: طی این روز ۲۹.۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که یک رکورد تازه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف گاز در سال گذشته ۲۷.۷ میلیون مترمکعب بوده است، تاکید کرد: رکورد امسال در فصل پاییز زده شده است که حاکی از مصرف بیش از اندازه گاز در بخش خانگی و تجاری است، لذا ضروری است شهروندان برای پایداری مستمر جریان گاز، نکات لازم را در خصوص مصرف بهینه این انرژی رعایت کنند.

بر اساس اعلام شرکت گاز آذربایجان غربی؛ از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده که در مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسیده است.

کد خبر 24365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha