ساماندهی سدمعبر مخالفت با معیشت دستفروشان نیست

سرویس آذربایجان غربی- رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ساماندهی مشاغل شهری را یک راهکار مفید و عملی برای جلوگیری از آسیب به وانت بارها و دستفروشان دانست و گفت: ساماندهی سدمعبر به منزله مخالفت با معیشت دستفروشان نیست.

به گزارش کردپرس، به نقل از شهرداری ارومیه؛ مرتضی منافی در جلسه صبج امروز کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست، "لزوم ساماندهی مشاغل شهری" را از دغدغه های اصلی شورای شهر ششم نام برد و درخواست کرد که کارگروه های ویژه مشاغل توسط وزرات کشور در فرمانداری فعال شود و اداره صمت هم از ظرفیت شرکت های صنعتی برای ساماندهی مشاغل اسفاده کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در اوضاع بد اقتصادی و وجود ویروس کرونا که باعث تعطیلی بعضی از مشاغل و بیکاری های در جامعه شده، مشاغل کاذب و مزاحم هم افزایش پیدا کرده که باعث بوجود آمدن مشکلات و معضلاتی مثل سد معبر، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و سد معبر شده است.

او ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همفکری دستگاه های مرتبط در ساماندهی مشاغل اقدامات مفیدی در این زمینه برداشته شود تا نارضایتی ها به حداقل برسد.

منافی ادامه داد: پیگیری خرید محل برای اتحادیه نمایشگاه های خودروی و انتقال این صنف به مجتمع، پیگیری انتقال ضایعات فروشی های جاده بالانج به محل در نظر گرفته شده، پیگیری انتقال فلزکاران به مجتمع های تاسیس شده، انتقال آهن فروش ها به محل پیش بینی شده واقع در جاده شهید کلانتری، انتقال آهن فروشان امیر احمدی به بازار کهنه فروشان بالانج و انتقال درودگران به مجتمع های از پیش تعیین شده" از جمله درخواست های رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه بود.

او همچنین با اشاره به تأکیدات امام جمعه ارومیه برای مبارزه با سد معبر گفت: تأکیدات امام جمعه تنها شامل شهرداری نمی شود بلکه منظور ایشان همه دستگاه های ذیربط بوده که باید همکاری لازم برای ساماندهی مشاغل را با شهرداری داشته باشند و تا معضل سد معبر را به حداقل برسانیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مصوبه های چکش کاری شده در رابطه با ساماندهی مشاغل و رفع سد معبر در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال می شود، اظهار کرد: رغبت داریم در حوزه ساماندهی مشاغل و رفع سد معبر در دوره ششم شورا، اقدامات اساسی انجام شود.

او ساماندهی مشاغل شهری را یک راهکار مفید و عملی برای جلوگیری از آسیب به وانت بارها و دستفروشان دانست، افزود: با این طرح کسب و کار وانت فروشان و دستفروشان نیز رونق می گیرد و اختلالی در کسب و کار این قشر ایجاد نمی شود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

سد معبر در ارومیه؛ برخورد قهری یا رفع معضل در بستر تعامل!

کد خبر 24117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha