روزنامه العرب: بارزانی از مقتدی صدر دلخور است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - روزنامه العرب چاپ لندن از دلخوری مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات از روش تعامل جریان صدر با مذاکرات سیاسی کنونی و تأخیر در اعلام موضع نهایی اش در این باره خبر داد و نوشت اعلام مخالفت بارزانی با انتخاب مجدد محمد حلبوسی به عنوان رئیس مجلس عراق، پیام آشکاری به جریان صدر است که ائتلاف تقدم از جمله نزدیکترین جریانات نزدیک به خودش است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، روزنامه العرب در این باره نوشت: حزب دمکرات کردستان از طریق اعلام مخالفت با انتخاب مجدد محمد حلبوسی برای ریاست مجلس عراق، به مانورهایش در این زمینه ادامه می دهد.

روزنامه العرب افزود: حزب دمکرات به رهبری بارزانی از روش تعامل جریان صدر ناراضی است.

به نوشته این روزنامه، حزب دمکرات کردستان که توانسته است 31 کرسی را در انتخابات پارلمانی اخیر به دست آورده است، این بار بر کسب پست ریاست جمهوری عراق تأکید دارد و تلاش می کند از دودستگی بین مسئولان اتحادیه میهنی و نیاز نیروهای شیعه به پشتیبانی برای تبدیل به پیشرو در صحنه سیاسی کشور، بهره برداری کند.

براساس گزارش روزنامه العرب، اشاره غیر مستقیم حزب دمکرات کردستان درباره مخالفت با انتخاب مجدد حلبوسی در واقع پیامی خطاب به جریان صدر است که به نظر می رسد تعاملش در زمینه ارتباط با سایر جریاناتی که درصدد ائتلاف با آنهاست کند است.

العرب می افزاید: حزب دمکرات می داند که جریان صدر بر ائتلاف با فراکسیون تقدم به عنوان نزدیک ترین ائتلاف سیاسی به آن اصرار دارد. بر همین اساس به صورت غیر مستقیم، عدم حمایتش از انتخاب مجدد رئیس این ائتلاف برای ریاست مجلس عراق را اعلام کرده است.

به نوشته این روزنامه عرب زبان چاپ لندن، بارزانی از روش تعامل مقتدی صدر رهبر جریان صدر ناراضی است. به همین دلیل تلاش می کند برای دستیابی به یک توافق سودده به نوعی آن را تحت فشار قرار دهد.

کد خبر 23848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha