کاهش ۴۶ درصدی استفاده از ماسک در مهاباد!

سرویس آذربايجان غربى- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از کاهش ۴۶ درصدی استفاده از ماسک در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش استفاده از ماسک میزان رعایت فاصله گذاری های اجتماعی نیز در مهاباد کاهش پیدا کرده است.

دکتر بهاءالدین حسینی بدر گفت و گو با خبرنگار کردپرس با اشاره به خاطر شیوع و سرایت بیماری اومیکرون در سطح جامعه گفت: تیم های نظارتی و شبکه بهداشت و درمان همچنان فعال هستند و با مراکز تجمع که به صورت غیرمجاز برگزار شود، قطعاً برخورد خواهند کرد.

دکتر حسینی ادامه داد: تیم های نظارتی تنها مربوط به شبکه های بهداشت و درمان نیستند بلکه که هرکدام از ادارات و ارگانهای دولتی نیز متولی زیر مجموعه خود هستند و باید به صورت مرتب میزنا رعایت پروتکل های بهداشتی را پایش کرده و در صورت وجود موارد مشکوک، اقدامات لازم را جهت عدم سرایت بیماری انجام دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: محدودیت های اجتماعی جهت حفظ سلامت مردم برقرار شده است و نیاز است که همه ما با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک نسبت به حفظ سلامت خود و اطرافیانمان اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند، گفت: واکسیناسیون بخشی از مسیر مقابله با بیماری کرونا و از آن مهم تر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کرد.

دکتر حسینی تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان مهاباد در وضعیت آبی کرونا قرار دارد اما این وضعیت شکننده است و باید از رفتارهای پر خطر پرهیز کنیم.

تا کنون ۸۵ درصد از جمعیت ۱۸ سال به بالا در مهاباد حداقل یک دز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان مهاباد تا کنون پیش از ٥٠٠ به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 23832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha