امروز هفدهمین دور گفت‌وگوهای آستانه در قزاقستان آغاز می‌شود

سرویس سوریه-امروز و فردا هفدهمین دور گفت‌وگوهای آستانه با حضور هیات‌های ایران، ترکیه، روسیه، سوریه، مخالفان سوری و ناظران سازمان ملل و بین‌المللی در قزاقستان به مدت دو روز آغاز می‌شود.

به گزارش کُردپرس، وزارت امور خارجه قزاقستان روز دوشنبه اعلام کرد که هیاتی از دولت سوریه برای گفتگو درباره حل و فصل اوضاع سوریه وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان شده است.

وزارت امور خارجه قزاقستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات دولت سوریه به ریاست ایمن سوزان معاون وزیر امور خارجه این کشور وارد قزاقستان شده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، انتظار می‌رود سایر هیات‌ها، نمایندگان سازمان ملل و ناظران دیگر تا امروز صبح وارد این کشور شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، اعلام کرد: «هیات جمهوری عربی سوریه به ریاست ایمن سوزان، معاون وزیر امور خارجه وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان شده تا در هفدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه شرکت کند.

ریاست هیئت روسی برعهده الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ریاست جمهوری در سوریه، آنال سلجوق، مسئول امور سوریه در وزارت امور خارجه ترکیه و ریاست هیات ایرانی نیز برعهده علی اصغر خاجی، دستیار وزیر در امکر ویژه سیاسی در امور خارجه است.

در حاشیه این مذاکرات رایزنی های دوجانبه و سه جانبه انجام خواهد شد.

قرار است مذاکرات در ۲۱ و ۲۲ دسامبر در نورسلطان، پایتخت این کشور ادامه یابد.

دور اول مذاکرات پنج سال پیش در قزاقستان در خصوص بحران سوریه با حضور ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد.

تاکنون ۱۶ دور از گفتگوهای آستانه برگزار شده که آخرین آنها در اواسط جولای گذشته در نورسلطان پایتخت قزاقستان بود.

در این گفتگو به موضوعات و پرونده‌های مربوط به «کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و کمک‌های بین‌المللی» و موضوعات دیگری مانند تبادل اسرا و آزادی گروگان‌ها پرداخته شد.

کد خبر 23764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha